Gå til innhold

Urizal

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Urizal i går på helsekostbutikken og har tatt en tablett i går og en i dag. Syns den fungerer allerede. Men så ser jeg til min store forskrekkelse at på en side på internett står det at akkurat den typen jeg kjøpte, ikke bør brukes av gravide!!! Hjelp! Kan det stemme? Jeg kjøpte typen Urizal ekstra sterk 275 mg. Ble skikkelig nervøs av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nei. Jeg har også kjøpt. Jeg spurte i helsekost-butikken, men dama hadde ikke mye peiling.

Hun sa at så lenge det ikke sto noe om det, kunne jeg trygt bruke den.

Men nå ble også jeg skikkelig nervøs her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg denne på: www.buyhelse.no

så da kan vi nok bare slappe av og stappe i oss Urizal :)

Håper så inderlig den virker. Er så lei av å være kvalm.

"Svangerskapskvalme

En dansk undersøkelse bekrefter ingefærens (Urizals) effekt på kvalme og oppkast i graviditeten.

I 1990 foretok fire danske leger på Hvidovre Hospital en dobbeltblind, randomisert cross-over undersøkelse vedrørende ingefærens (Urizals) effekt på kvalme og oppkast i forbindelse med graviditet. Resultatet viste at 70,4% klart foretrakk perioden med ingefærbehandling (Urizal)*

Århus Universitetshospital Skejby Sygehus anbefaler anvendelse av Urizal ingefær-tabletter ved graviditetsplager som kvalme og oppkast."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ikke til å bli klok på dette. Tror jeg venter til jeg har hørt med noen andre på en annen butikk. Og hvis det viser det seg at vi ikke bør ta den, skal jeg ha igjen pengene mine!! Kosta jo over 200 kr jo.

Blir så irritert på inkompetente butikkpersonell.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Det kan se ut som at vanlig Urizal er ok å bruke for gravide, siden det er "forsket" på gravide med dette naturmiddelet av 4 leger. Og det står ingenting om at det ikke kan brukes av gravide, tvert i mot anbefales det for gravide...

Men det kan godt hende at Urizal ekstra sterk ikke er egnet godt nok for gravide.. så hvis jeg var deg ville jeg gått til helsekosten og byttet Urizal'en din inn i en vanlig type...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at den lille kan ha tatt skade av at jeg har tatt 2 tabletter? Blir litt nervøs av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt 5 tabletter av den ekstra sterke...

Så da har hvertfall min tatt skade...

Tror nok at det er den vanlige vi kan ta, men ikke den sterke...

Men samtidig så skjønner jeg da ikke noen ting. For den sterke blir jo det samme som de orginale. For de orginale skal en ta 2-3 tabletter av. Mens den sterke skal en ta 1 av... Og tilsammen da så blir det mere ingefær en tar med orginal enn med sterk...?!

Skal ringe sunkost i morra jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...