Surredama Skrevet 22. juli 2006 #1 Del Skrevet 22. juli 2006 Hvordan skifter man igrunn bæsje-bleier? Jeg er helt grønn, ingen erfaring, så spør sikkert veeeldig dumme spørmål her... Altså, vi har en stellepute og tenkte å legge et mykt håndkle oppå. Når babyen har bæsjet seg ut, så tar man gjerne tak i benene med en hånd og løfter opp stumpen fra bleia? Men det er jo greit å ikke søle avføring på håndkleet, vil jo slippe å vaske dette etter hvert bleieskift. Eller, hvor ofte er det vanlig å skifte håndkle på stellebordet? Holder dere babyen oppe til all avføring er tørket og vasket bort? Legger dere en klut under stumpen på babyen? Eller noe annet som er lurt å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2006 #2 Del Skrevet 22. juli 2006 Det er så forskjellige måter å skifte bleier. Jeg brukte håndkle på stellematten når jeg stelte gutten min. Tok tak i begge føttene hans med en hånd å tørker/vasker.=o) Og skulle ikke dette hjelpe så får du hjelp på Barselen=o) Det er en grunn til de er der, hvis du ikke skulle kunne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa ruger igjen... Skrevet 22. juli 2006 #3 Del Skrevet 22. juli 2006 Har ikke erfaring fra med egne barn, men er tante til fem så har klønet meg igjennom en del skift opp igjennom. Jeg kommer til å ha en ekstra klut (gassbleie) under rumpa som jeg kan skifte ofte og en ved hodet dersom jeg får en gulpe baby. Så til skiftingen. Her kommer det jo også litt an på om du får gutt eller jente, for med jentene må du være forsiktig så du ungår masse bæsj inn foran. Åpne bleien foran, løft opp bena og prøv å tørk litt med bleien dersom det henger litt "klumper" igjen på baken (dette trenger du ikke å tenke så mye på i starten for da er alt ganske løst) og brett dette inn i bleien. (Bleiene er veldig hendig så du kan brette alt inn over og så bruke tapen som sitter bak på bleien til å feste det hele sammen til en liten bunt. På den måten så slipper man masse søl fra bleien.) Så kan du ta vekk bleien og tørke mens du fortsatt holder bena oppe. Det er vel den måten jeg pleier gjøre det på. Dvs. lurt å ha allt du trenger til stellet lett tilgjengelig så du kan få tak i det med en hånd. Husk at det av og til kan være veldig flytende når de er så små og da hjelper det ikke om du har aldri så mye under baken deres. Du får nok god veiledning på barsel, så det burde gå smertefritt. Etter noen dager som mor er du nok ekspert! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Prinzessin♥ Skrevet 22. juli 2006 #4 Del Skrevet 22. juli 2006 Jeg åpner bleien, løfter stumpen hennes opp (etter begge føttene), lukker bleien sammen der den ligger og legger stumpen ned igjen mens jeg vasker henne (slik at hun ligger oppå den rene forsiden av den skitne bleien). Så løfter jeg stumpen opp igjen, fjerner bleien raskt og legger en ny under. Deretter klapptørker jeg henne og smører henne inn med salve. Noen ganger har jeg lagt engangs papirservietter fra Libero oppå håndkleet hele veien (disse serviettene er relativt store), slik at både gulp og evnt tiss/bæsj havner på disse. Så slipper jeg å bytte håndkle så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2006 #5 Del Skrevet 22. juli 2006 Hvor får du kjøpt disse papirserviettene? Har nemlig lett etter sånne, men finner ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. juli 2006 #6 Del Skrevet 22. juli 2006 Papirservietter selges på nesten alle dagligvarebutikker tror jeg,lilla pakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandy Skrevet 23. juli 2006 #7 Del Skrevet 23. juli 2006 Ja men heter de ikke engangskluter? Disse er i alle fall kjekke og finnes i mange merker. Euroshopper for eks.. Mener ikke våtservietter altså. Libero har sånne og tror også pampers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå