Gå til innhold

Noen som har erfaring med å gi mm til morsmelk-bank?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei

jeg leverte til st.olav 2001 og 2002

testen var blodprøve.

jeg fikk alt utstyr medela pumpe + lån av eletriske pumpe ( høere til andre men da sliper du punpe før hånd) jeg fikk også papirkluter og beger(3dl) til å levere melka og merke laper frøs ned i fryseren leverte 1gang i mnd . jeg fikk betalt etter jeg var ferdig å levere.

to priser, mer for lite bakterier.jeg kokte utstyret.

det er noe du bør ungå å spise eller ikke spise så mye av, men det husker jeg ikke(jeg tror det var jordbær o.l), men du vil få de oplysningene. spør de når du er der om det du lurer på de var veldig hygglig mot meg

Det er utrolig flott om du gir til mm-sentralen. Kjempeviktig for spesielt de premature :o)

Jeg ga til ullevål mens sønnen min var innlagt der.

Før jeg "ble godkjent" fyllte jeg ut ett spørreskjema (om sykdom, narkotika o.l ) så tok jeg blodprøve for å sjekke om jeg hadde noen sykdommer som kunne overføres via melken.

På ullevål må du bruke elektrisk pumpe (håndpumpet melk er fy fy pga bakterier fra hendene), pumpa får du låne gratis. Fikk med papirservietter for å tørke hendene med etter håndvask- før pumping.

Melka frøs jeg lag på lag i halvlitersbeger (som jeg sellvfølgelig fikk på mms).

Fikk 150 kr literen og 30 kr i kjøregodtgjørelse pr levering. Fikk ikke bedre betalt for lite bakterier som hun over her gjorde, enten var melka godkjent, eller så var den ikke det.

Stå på og pump i veg!

Dette er ikke noe du blir rik av, og i utgangspunktet synes jeg at det bør være andre ting en inntjening som skal være hovedmotivasjon for å levere mm til mm-sentralen. Når det er sagt, så synes jeg selvfølgelig at det er flott at man får en belønning for strevet.

Leverte selv en hel del liter til Ullevål da datteren vår lå der i 10 uker i 2003, + at jeg fortsatte også å levere etter at jeg kom hjem. Måtte uansett pumpe siden datteren vår ikke ville ta puppen, og så lenge jeg hadde rikelig med melk og hun var ganske så finspist, så frøs jeg ned å leverte resten. Fikk låne pumpe under denne perioden, samt at jeg fikk beger og håndklepapir. Det er mange barn som trenger "bank-melk", så jeg oppfordrer alle som har mulighet til å levere det de selv ikke har bruk for: )

Annonse

Hei,

jeg gav morsmelk ved SUS i Stavanger. Der er det ingen betaling, men som mamma til en for tidlig født jente som fikk melk fra banken før min egen produksjon kom i gang synes jeg det var kjempeflott å kunne hjelpe andre som var i samme situasjon. Spesielt for premature er det viktig å få morsmelk, og det er jo ikke alle som har selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...