Gå til innhold

Noen som har prøvd "Brasiliansk"?

Anbefalte innlegg

Hei nå har jeg komt til 2.trimester å magen har begynt å vokse. Dette gjør det vanskelig å komme til for å barbere meg nedentil (noe jeg er avhengig av) Vurdere nå å prøve Brasiliansk. Er det noe som tilsier at gravide ikke bør gjøre det? Har noen erfaring med dette? Er det noe sted i Trondheim dem utfører brasiliansk? Hva koster dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5698321-noen-som-har-pr%C3%B8vd-brasiliansk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går til brasiliansk en gang i mnd og er kjempefornøyd!! Alt bort og det holder MYE lenger enn barbering. Det er litt vondt første gangen, men det går fort og neste gang er det ikke så ille!! Anbefales på det sterkeste!!

Annonse

LITT vondt?? Jeg syntes det var vanvittig vondt jeg da! Skal aldrimer gjøre det, er grenser for hvilken unødig smerte jeg gidder å påføre meg selv. Men det verste syntes jeg var hvor intimt og ydmykende det var å ligge å skreve sånn foran ei som driver å fikler med nedi der - mye mer intimt enn hos gynekologen iallfall..!

Ble heller ikke fornøyd med resultatet da hun som utførte det ikke var nøye nok så jeg måtte gå over selv etterpå, det ble nupper som var røde og klødde da det begynte å vokse ut igjen.

Anbefaler det ikke.

Hei.

Det du beskriver her er helt normalt første gangs voksing.

Det er veldig viktig å smøre huden som er vokset godt, med en god uparfymert krem hver dag etter voksingen.

Nuppene forsvinner og når du har gjort dette to-tre ganger så vil huden din være helt fantastisk, og føles glattå fin ut igjen, UTEN nupper.

Heisann..

eg har ikke prøvd ennå, men har en venninne som nettopp er "begynt" med dette.

Hun er svært fornøyd.

Det var smertefullt sa hun, og du må ikke ha barbert deg selv nedentil på en god stund før du kommer på voksing.

Jo lengere hårene nede er, jo bedre tak får voksen til å fjerne alle hårene.

Første gang vil det bli litt små dun igjen, og du kan bli både nuppete å sår...men du må ikke gi deg med engang.

Venninnen min sa hun skulle gi det 3 sjanser, og det har hun nå, og er meget fornøyd.

Huden nupper ikke mer, hun er helt glatt å fin, og det tar lang tid før det kommer tilbake.

Det viktige her er å huske på at man MÅ smøre seg med en veldig god og uprafymert krem nedentil der voksen er brukt hver dag den første tiden, og senere etter hver dusj, eller vask.

Lykke til...og la meg få høre hva du synes hvis du prøver..

Hei.

jeg mener å ha blitt advart å IKKE fjerne kjønnshårene,KUN bikinilinjen eventuelt.Dette for å hindre eventuelle infeksjoner,det er derfor hårene er der;) Og nå når man går gravid,er infeksjonfaren mye større..

Men dette må vel bare hver enkelt se selv hva di mener. Det kan jo bli ganske nedgrodd der nede,og det føler jeg nesten blir uhygienisk..

Takk skal dere ha, nå har jeg tatt mot til meg å bestillt time hos H2O. Har hørt at dem er flinke. Første gang koster d 550 kr, men jeg syns det er verdt det. Så får vi se om jeg trosser smerten å bynner å gå fast:)

Annonse

Jeg vil anbefale Clinique Cizerone i kjøpmannsgata rett ved siden av Løplabbet og Colon Klinikken. Dette er en av de beste hudpleie salongene i Trondheim, og så ville jeg spurt om å få Kristine M som bare er kjempedyktig på akkurat dette!

hvid håret går litt bak i rumpa da? uff, skikkelig flaut, derfor anonym, men tok en gang et par sorte hår bak der som jeg fikk "panikk" når jeg så at jeg hadde. tok de om og om igjen m høvel, å nå har jeg blitt litt hårete der=(

har man først begynt med brasiliansk er det vanskelig å gå tilbake til høvelen vil jeg tro...

Jeg klarer ikke det iallefall, ikke så bra resultat første gangen, men det er jo helt naturlig etter mange år med barbering. Hun som jeg har vært hos sier også at hårene vokser i tre stadier og det derfor kan virke som det kommer fort igjen...

alles beauty i karl johan er ganske bra og ikke så dyre heller, bare ikke gå til de yngste jentene;)

Brasiliansk anbefales ja! Smertefullt føreste gang, føles som om hårene sitter bedre fast liksom, men etter hvert blir det ikke så smertefullt. Absolutt verdt det! kan ikke anbefale noen, da mannen min gjør det på meg! Tro det eller ei.... Så slipper jeg disse pinlige og intime øyeblikkene som var nevnt lengre opp her;) JEg begynte med det ved en tilfeldighet når jeg var utenlands, da hun som skulle vokse beina mine hadde dårlige engelskkunnskaper og trodde jeg skulle ha "full" behandling. Shit au tenkte jeg, og så var jeg hårløs fra tåspiss til midje gitt:) Så mye deiligere enn når man barberer seg! Mykere å mere langvarig. Nupper etc forsvinner med rett behandling. Har hørt at gravide ikke bør fjerne for mye hår pga infeksjonsfaren, men så lenge man er renslig og nøye med hygienen og ikke er plaget med slikt til vanlig tar jeg sjansen jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...