Gå til innhold

Anbefalte innlegg

veslemor skal begynne i bhg om noen uker. hun er 1 år og skal gå på småbarnsavd. der sover de på feltsenger i fellesrommet. jeg er ikke i tvil om at de klarer å få dem til å sove. men jeg har aldri hørt om det før. andre bhg jeg har hørt om sover enten i vogn eller i sprinkelsenger.

vet dere om andre bhg der de sover på feltsenger??

Fortsetter under...

Jeg er førskolelærer og på min avdeling sover barna på madrasser på gulvet. Dette er selvfølgelig en tilvenning for barna, men det går bra med de aller fleste. Har hatt to barn som har måttet sove ute i vogn fordi de ikke taklet situasjonen. Har også erfaring fra min egen sønn begynte i bhg. Vi hadde store problemer med å få ham til¨å sovne hjemme, men i bhg. la han seg og sovnet først av alle på madrass!

i vår barnehage sover de fleste ute i vogn, men to-tre sover inne. Det er foreldrene som bestemmer her. Vår sov ute til å begynne med, men etterhvert satte hun seg bare opp (dette gjorde hun hjemme og, så hun hviler i senga si hjemme). Så de i barnehagen trillet vogna inn. Det gikk bra en stund, så gikk ikke det heller. De hadde bare en spinkelseng, og den var "opptatt", så de la henne på en madrass, og det går kjempefint! Men nå ligger hun alene på det rommet på madrassen sin (de andre og de store er ute etterhvert som de våkner). Er ikke alltid hun sover, men hun ligger rolig og hviler seg.

Hvorfor får de ikke sove ute i vogn hvis de er vant til det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...