Tredjemann på vei :D Skrevet 22. juli 2006 #1 Del Skrevet 22. juli 2006 er bare litt frustrert nå og armene verker etter å bære denne 9,3 kilo's klumpen:) den siste uka har han ikke gjort annet enn å syte og klage hele tiden mens han ligger på gulvet og mens han spiser middag og kveldsmat. de to andre måltidene går greit, men hvis det ikke skjer noe veldig spennende absolutt hele tiden ellers griner han... er det normalt?? hadde vært flott om andre med krevende barn kunne svart meg! vi er forresten flinke til å leke med han og gir han massevis av oppmerksomhet, men så fort vi legger han på gulvet igjen så griner han. om vi løfter han opp og koser med han vrir han seg bare vekk og det virker som han vil ned igjen, men neida... vi vet hva det er han vil, og det er å GÅ hele tiden, men det kan han jo ikke selv enda og vi sliter jo ut ryggen hvis vi skal la han holde på sånn. hvordan skal vi få han til å skjønne at han må bli litt mer selvstendig? skal vi bare la han gråte mye mer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5698222-vanlig-at-ungene-er-s%C3%A5-grinete-85-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. juli 2006 #2 Del Skrevet 22. juli 2006 Jepp... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5698222-vanlig-at-ungene-er-s%C3%A5-grinete-85-mnd/#findComment-5700285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 22. juli 2006 #3 Del Skrevet 22. juli 2006 vet hvordan du har det, datteren min var helt likens før.. men øvde bare med å ha henne på gulvet lengre og lengre av gangen, så ble hun flinkere og flinkere. og da hun lærte seg å rulle fra mage til rygg (4mnd) ble det morsommere for henne å ligge der. da hun lærte å krype ble det ihvertfall gøy. nå er hun 8,5 mnd og kan ligge lenge på gulvet med leker, krabber rundt og utforsker rommet og er kjempefornøyd kjempelenge! har dere prøvd å sitte nede på gulvet sammen med han, isteden for å bære? gjøre det interessant å være nede på gulvet.. lykke til! de er tunge å bære på disse nesten-10-kg klumpene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5698222-vanlig-at-ungene-er-s%C3%A5-grinete-85-mnd/#findComment-5700684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2006 #4 Del Skrevet 22. juli 2006 Gutten vår er 9 mnd nå og er godt over 10 kg. Han er til tider krevende og kan sutre en del når han må leke alene på gulvet. Dessverre sover han lite/dårlig nattestid og blir ganske trøtt og utålmodig om ettermiddagene. Han er svært mobil av seg, men det er jo et lite stykke igjen til han kan gå på egne ben selv om han raser krabbende rundt og reiser seg opp der han finner noe å støtte seg på (aller helst en voksenperson...). Mener å ha lest at akkurat denne perioden (som alle andre perioder i spedbarnsalderen?!?) kan være ekstra slitsom fordi babyene er i ferd med å øve inn så mange ferdigheter i et durabelig tempo. Min erfaring er at han roer seg bedre når det er flere mennekser tilstede, men det er heller sjelden vi har besøk om ettermiddagene. Ellers har han i mange måneder måttet venne seg til å tilbringe en del tid på gulvet alene med lekene sine. Lekegrinda har jeg forresten gitt opp, for jeg orker ikke at han skal stå der og hylskrike. Jeg lar ham nesten aldri gråte i mer enn i et par minutter hverken på gulvet eller i senga om kvelden. Noen synes jeg/vi er dumsnill(e) og skjemmer ham bort, men de om det :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5698222-vanlig-at-ungene-er-s%C3%A5-grinete-85-mnd/#findComment-5700740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranveig R Skrevet 22. juli 2006 #5 Del Skrevet 22. juli 2006 Eg forstår det som at dette berre har pågått ei forholdsvis kort stund? Då vil eg gjette vilt på at det skyldast tenner. Guten vår er 10 mnd og fekk dei to framtennene oppe for ei veke sidan. Før det hadde han godt og vel to veker der han var ein komplett monsterbaby - dag og natt. Sutrande, hylande "liten" klump på godt over 9kg. Han ilskreik ved kvart bleieskift, og måtte underholdast heile tida. Fekk paracet eit par gongar på nattestid. Dagen før den første av dei to tennene braut igjennom roa det heile seg, og no er han tilbake til sitt gode, gamle eg. Guten vår ville/vil berre gå heile tida han og, og det er som du seier veldig slitsomt for ryggen til den som skal hjelpe han. Har dessverre ingen råd ang. det... Men viss det er tenner som plagar han (og det kan gjere vondt i fleire veker før tennene bryter gjennom tannkjøtet - framtennene oppe gjer som regel meir vondt enn dei nede, og jekslane gjer meir vondt enn framtennene oppe...) ville eg prøvd å gjere dagane så bra som mulig for han, ein så liten unge skjønar ikkje kvifor det gjer vondt, og kan heller ikkje fatte at det kjem til å gå over. Gje han det han treng av kos/underholdning så langt du maktar, er mitt råd. Dersom ikkje "tilstanden" hans bedrar seg i løpet av ei veke eller to - eller du ikkje ser teikn til tenner ville eg kontakta lege/helsestasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5698222-vanlig-at-ungene-er-s%C3%A5-grinete-85-mnd/#findComment-5702695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå