Gå til innhold

For overvektig for inseminering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under journalsamtalen sa den hyggelige storkedama at det var fint om jeg kunne gå ned litt i vekt..Er 167 cm og 77 kg..Har slutta å røyke, driver derfor og går litt opp igjen. Noen som har erfaring med at man blir lettere gravid om man veier mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke personlig erfaring, men statistisk er svaret et absolutt ja. det vil også være fordelaktig å gjøre det nå framfor senere, da du antakelig uansett vil gå opp i en graviditet. man skal ikke slanke seg i graviditets-/ammeperiode, fordi slanking gjør at kroppen frigjør avfallsstoffer.

det er også svært bra for å bli gravid at du har god ernæringsmessig status (vitaminer/mineraler) og har god fysikk. du har svært god nytte av å være i god form under graviditet, hvor du fort får 13-20 ekstra kilo å dra på.

se på det som en fin øvelse for også under svangerskapet å gi fosteret best mulig vilkår. klart du kan greie det -

du har jo klart å slutte å røyke!! grattis!!

Skrevet

Tusen takk for gode og fornuftige råd...vet io selvsagt at det er lurt å ta litt ekstra nå, kan bli mye å bære rundt på. Røykinga gikk faktisk veldig greit å slutte med!! Rart jeg ikke har gjort det før,egentlig..

Jepp- mandagen starter jeg trening i igjen, det er litt lettere å motivere seg når det er for en såpass god sak:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...