Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Legen ringte meg i dag, og fortalte at jeg hadde for lite jern i kroppen.. går på jern tabletter, men har bare tatt en om dagen! Hun ville jeg skulle begynne med to + komme dit over helga å ta jern sprøyte... som jeg forsto var det noe jeg måtte ta engang i mnd.. Noen fler som har gjort dette mens man har gått gravid? Kan dette være en fare for barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tatt sprøyte, men spiser jerntabletter her dag. Økte nettop dosen til tre tabletter, og først da begynt jernlagere å ta seg opp igjen.

Tror ikke dette er farlig for barnet, det tar jo det det trenger fra deg uansett, men du kan bli trøtt og svimmel, og det er jo ikke så hyggelig.

Skrevet

hadde en lærer en gang som måtte gå på de sprøytene fast hele livet. Hun fortalte at det er veldig vanlig å få ganske feite blåmerker av den jernsprøyta. Men å være jernfattig er jo en ganske uggen og svimmel tilstand så du kommer nok til å føle deg ganske mye bedre om ikke lenge:)

Skrevet

Jeg måtte ta jern, og B12 vitamin sprøyter helt i starten av svangerskapet. Måtte ned på legekontoret for å sette den. Fikk en "hestekur", for å fylle opp... En sprøyte i skinka annehver dag, fem ganger

Skrevet

Hadde for lite jern i kroppen ej oxo. Låg på 25 eller noke slikt,men da sa jordmora t mej at ej sku ta to jerntabletta.. Duroferon 100mg Fe2+ ,to ganga om dagen.En om morgen og en om kvelden.Så måtte ej ta to tabletta me c-vitamina sammens me den og skylle d ned me appelsin juice (100% juice... meieriets).Ho he aldri nevnt noke sprøyte t mej akkurat.Og ette ej begynte me d så he d stege betydelig mykje.D fungerte for mej iallfall:) Skada nå ikkje å prøve d i staden for å ta slik sprøyte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...