Gå til innhold

Sykemelding - jobber på småbarnsavdeling med høyt tempo!


Enliiitentil?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har ferie nå, men når jeg er tilbake i jobb er jeg i 7.uke og vet at tempoet der både er høyt og stressende .. har i tillegg pcos, men vet ikke om dette er nok til å bli sykemeldt i 100% et par-tre uker eller evt. 50%?

 

Litt usikker på hva jeg skal spørre legen min om, skal til han i uke 31 (da er jeg i 8.uke)...forhåpentligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville sagt at jeg var redd noe skulle skje og at du har behov for noen uker for deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du få litt roligere oppgaver på jobben? Hvis ikke man er veldig dårlig og kvalm så tror jeg det er vanskelig å få en full sykemelding. Det er ikke noe større risiko for spontanabort selv om det er høyt tempo på jobben, men vær forsiktig med å løfte tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg også jobber på småbarnsavdelig. Kan være ganske travelt til tider, men håper at jeg ikke blir alt for kvalm, da jeg ikke har fast jobb, kun 100% vikariat.

Men tror en må være ganske dårlig for å bli sykemeldt. Kanksje det kan være greit med den fri dag (sykemeldings dag i uken), altså en 80% stilling, viss du føler deg veldig sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben din SKAL ta hensyn til at du er gravid og dermed ikke skal stresse like mye som før.

Om de ikke kan tilrettelegge kan du be legen din om å få gradert sykemelding osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...