Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Hei! Jenta mi på snart 4 uker er så tett i nesa. Før vi dro fra sykehuset sa de at det var helt vanlig for nyfødte siden kanalene inni nesa er så trange når de er så små. Problemet nå er at hun sliter når hun skal få mat, slipper ofte puppen for å puste - får luft i magen og derav luftsmerter. Vi har prøvd med morsmelk i nesa og saltvannnesedråper kjøpt på apoteket. Blir litt bedre da, men har mye snørr i nesa... Hvordan kan jeg ta dette ut? Hun forstår jo ikke å snyte seg i en alder av 4 uker... Er det farlig å lirke det ut med Q-tips? Stikker den selvsagt ikke langt inn... Men hun har store busemenn som plager henne... Tar gjerne imot tips...
Gjest Skrevet 22. juli 2006 #2 Skrevet 22. juli 2006 Gå på apoteket og kjøp en snørrsuger... Høres kjempedelikat ut... Men er av og til et virkelig godt hjelpemiddel. Jenta di blir helt sikkert forkjøla før eller siden hun også, og du aner rett og slett ikke hvor mye snørr det er plass til i en liten unge... DA får du bruk for snørrsugeren, da! I mens kan du bruke den til å plukke buser på en litt behageligere og ufarligere måte enn det en klarer med Q-tips.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Mitt tips: Istedet for å kjøpe "dyre" midler tar du rett og slett en fliseklemme (slik du sikkert har brukt/ bruker i ditt eget hår) - bruk enden på den og pirk forsiktig ut. Funker kjempebra her :-)
Winterlady Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Bruker også den runde enden av en hårnål til å pirke ut busene som ligger et stykke ute, genialt!. Hvis hun er 4 uker kan du forresten bruke en type nesedråper for spedbarn apoteket har, skal bare brukes noen dager og helst bare en-to ganger pr dag på så små, men gjør at de puster bedre hvis det er vått snørr som tetter .
missy mamma til jonatan Skrevet 25. januar 2007 #5 Skrevet 25. januar 2007 snørrsuger og saltvann hjelper dryppe litt saltvann for spedbarn i hvernesebor rett før du ammer
bolla pinsvin Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 jeg drypper i mm, venter litt og bruker snørrsugeren for å suge det ut når det er blitt mykt. Er helt avhengig av den. Koster ikke mange kronene.Anbefales!!!!!! Ikke så heldig å bruke ting å lirke ut snørr med. Lett å lage små sår.
Bægge dætern Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 mm hjelper masse på tett nese og er ikke ubehagelig for babyen å få inn i nese og bihuler, selve ammingen kan og medvirke til at snørret mykner opp og renner ut......
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Hev hodeenden på barnets seng. Det hjelper! Bruk bøker eller lignende for å bygge opp hodeenden.
Karija Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Jeg forstår ikke dette med snørrsuger. Har aldri fått den til å virke... Men så har ikke nesa vært breddfull av flytende snørr heller. Forstår at den kan hjelpe da. Jeg har forsøkt både q-tips og hårnål, og foretrekker hårnål. Ellers pleier det å hjelpe å trykke sammen neseborene litt. Babyen blåser ofte ut når du slipper nesa. Deretter kan du tørke bort snørret. Babyen min bruker faktiske denne metoden selv, men han er 8 mnd nå. Noen ganger har jeg puttet i nesedråper, lagt meg på rygg på gulvet, lagt babyen på leggene med hodet vendt mot meg. I denne stillingen har jeg trykket sammen neseborene og tørket vekk snørr. Bøker under sengeenden ved hodet, er et must.
wasabi Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Godt råd hvis du ammer er å håndmelke seg litt, og suge opp litt morsmelk i en pipette eller en liten "sprøyte" (fås på apoteket), og dryppe litt melk i neseborene hennes. Helst mens hun ligger i fanget ditt, så kommer det godt inni der... Det kan gjøres så ofte du vil, og det er noen stoffer i morsmelken som hjelper til å løsne opp i den tette nesa.
mammasin75 Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 Drypp morsmelk eller saltvann i nesen på babyen, det er også lurt å la babyen ligge litt på magen når den gråter, på den måten kommer "snørret" lettere ut.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Jeg kjøpte noe som heter jormorsug jeg, spør etter det på apoteket, kostet under 100kr, fikk ikke til desse snørrsugerne jeg, men med jormorsug fører man en tynn slange litt inn i nesa på barnet, det er en slange som du kan suge i og snørret samles i en beholder på midten, har fungert bedre enn snørrsugeren her iallefall
Mai_jente Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Et tips når du skal bruke "snørr sugeren" er å tette alle åpne sluser...he he.. det vil si holde for det ene neseboret og gjerne mens minsten sutter på en smukk,da får du mye mer ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå