Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye hører egentlig babyen i magen, og kan den på noen som helst måte ta skade av at jeg går på konsert med høy lyd og mye bass?? Noen med erfaring el gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått høre fra fagpersonell at magen bare stopper 10 dB lyd (lav hvisking ligger på ca 15 dB) så barnet hører så og si alt i samme desibelnivå som du gjør. Og for oss har det jo lenge vært anbefalt å bruke ørepropper på konserter for å ikke skade hørselen. Konserter ligger vanligvis (avhengig av typen musikk) på 100 dB og mer. Så vidt jeg husker ligger smerteterskelen rundt 125 dB. Barnet har helt nyutviklede ører og jeg antar at de kanskje kan være mer ømfintlige enn våre. Du bør også være obs på at pulsstøy gir større hørselsskader enn konstant støy. Dette er stort sett det jeg vet om saken, men jeg håper det hjelper litt.

Skrevet

I min babybok står det at man skal være forsiktig med konserter de siste mnd. Men det står ikke spesifisert så mye mer desverre. Ville stått ganske langt bak i så tilfelle om jeg skulle gå på konsert. Det er vel en mnd siden jeg var på konsert nå og da merket jeg baby var litt stresset den natten i bevegelsene - så det kan være det stresser dem. Mulig det også er en blanding av høy lyd, stå oppreist og i mitt tilfelle oppe lenger en vanlig pga konserten var på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...