Gå til innhold

hvor får jeg tak i melkeoppsamlere??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

apoteket. avent og medela og chicco har alle varianter av disse. velg gjerne en med "helletut" på toppen istedet for den med tre huller....Veldig lett å glemme seg litt, og så søles all melken ut av oppsamlerene...

Men en magisk oppfinnelse:))

Bare husk at det stimulerer til mer lekkasje... Det er bedre med "ringeklokkeknepet" på brystvorten ved stor lekkasje: trykk en finger ganske hardt mot brystvortem du ikke ammer på - som om du trykker på en ringeklokke. Da stopper du lekkasjen. Som regel trenger man bare trykke når utdrivingsrefleksen setter inn (om du kjenner det) En ting jeg måtte gjøre etterhvert: jeg brettet et ark tørkerull til en liten firkant og la over brystvorten på det brystet jeg ikke ammet på. Husk å ta den vekk etter amming, det er sikkert ikke så gunstig for brystet å gå og være "inntrykket" så lenge av gangen...

Du vet sånn tesil-klype? To halvkuler av netting med stenger på til å ha te i løsvekt i? Ta en slik og så herper du den så bare halvkulene blir igjen. Topp å legge inni BH-en. Mye mer behagelig enn slike melkeoppfangere også, og det kommer mer luft til.

Sjekk ut årsaken til såreten også. Den vanligste er dårlig sugetak, og deretter kommer bakterie- og soppinfeksjon. Ring en ammehjelper om du er usikker. Du finner dem på www.ammehjelpen.no. Der er det chat også, men den er ikke åpen så mye i sommer. Jeg skal prøve å få logget meg på i kveld - det blir sikkert i 22-23-tida... Kanskje det er andre er før også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...