Gå til innhold

I dag har jeg vært hos gynekologen!!!

Anbefalte innlegg

Grudde meg utrolig mye, men det gikk jo kjempefint =)

Cysten som han såg da jeg fjernet hormonspiralen var borte, og alt såg bare bra ut.

Han såg to større eggposer på begge eggstokkene, så han var ganske sikker på att jeg denne måneden vil få eggløsning.

Ellers snakket vi litt frem og tilbake ang. Pergo, men han ville jeg skulle vente litt med det, da jeg fortalte om mine symptomer, positive el-tester og forhøyede temp etter antatt el. Men han var veldig positiv til at jeg etterhvert kan prøve det.

Skal ta serum Progesteron en uke etter positiv el-test, og div. prøver bla. østradiol på dag 2-4.

Ellers skal mannen min levere sædprøve over helgen...

Han mente at paralgin forte ikke skal påvirke sædcellene på noen måte, men var litt usikker i forhold til Lyrica. Men det har han nå heldigvis sluttet med.

Spurte han også litt om jeg kunne ha lavt progesteron-nivå, i og med at syklusene mine er blitt kortere, noe han mente kunne være årsak til dette. Derfor blir det spennende å se dette på blodprøven.

Men han sa at dersom Progesteron-nivået var høyt nok når jeg tar bl.pr., så vil det holde seg høyt videre også om jeg skulle bli gravid.

Jeg var redd for at det kunne falle i nivå ved ett senere tidspunkt slik at en mister det befruktede egget.

Han hadde for øvrig ingen tro på progesteron-krem... Mente at det ble ett alt for lavt nivå i blodet av det, til å kunne ha noen effekt.

Han brukte av og til å gi ut progesteron stikkpiller, men hadde ikke så stor tro på det heller... Men de sier vel så forskjellig ang. dette tenker jeg.

Det var i alle fall godt å få startet med utredningen. Godt å få litt oppfølging og kyndig hjelp oppi det.

Snakker med han pr tlf ang sædprøven og blodprøven, men ellers skulle jeg komme tilbake sammen med mannen min i oktober/november en gang om vi ikke hadde lykkest til da...

Han mente vi måtte gi det en 3-4 mnd. til, så greide vi mest sannsynlig å fiske dette selv... Vi får se.. ;o)

Fortsetter under...

Så deilig å ha det overstått ia69.

Nå skal du nyte sommeren,mannen og livet generelt,og slappe av i forhold til det med planlegging..Så enkelt kan det høres ut,..hehe...Men det er i alle fall godt å tenke på at kontakten med gynekologen er opprettet og at hjelp er å få til høsten om dere ikke har skutt gullegget selv til da..

Ønsker dere masse lykke til jeg,og har god tro på positive ting i juli og august..God klem fra vilsågjerne.

Så fint at det gikk bra!! Høres jo veldig lovende ut for dere da, og så fint at du blir tatt alvolig. Jeg er litt redd jeg ikke vil få samme positive oppfølgingen fordi jeg ikke er noen ungdom lenger og fordi jeg tross alt har 5 barn. Hva tror du? Er det bare å ringe å bestille time, eller må du ha rekvisisjon fra fastlegen?

Ønsker deg masse lykke til!!

Takk jenter =)

Det hadde vært topp om vi hadde greid å få det til å spire på egenhånd ja.. Får satse på de siste sommermånedene!

Det blir så bra når du får satt igang på "ordntli" vilsågjerne. Med det mener jeg å få fjernet problemet. DA skal spiren sitte der for deg også!!

Du skal være helt sikker nicco på at han vil ta deg alvorlig.

Han smilte litt i skjegget når jeg sa at jeg var redd toget var gått på grunn av alderen. Og han mente jeg måtte slippe ned skuldrene i forhold til det.

Hans jobb er å gjøre sitt beste for pasientene, så han ville helt sikkert gjort det han kunne for deg. At du har fem barn fra før ville han bare sett positivt på, da det tyder på at du fint greier å bli gravid.

Det var det han sa til meg når han leste i journalen at jeg har tre barn fra før. Det var også positivt at jeg fortsatt har samme mann, da vi har fått det til sammen tidligere.

Du trenger ikke rekvisisjon fra fastlegen. Det er bare å ringe direkte og bestille time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...