hei74 Skrevet 21. juli 2006 #1 Del Skrevet 21. juli 2006 Min lille baby på 4,5 blir rasende når hun skal legge seg for kvelden, vi har hatt grining omtrent hver kveld siden jeg så smått begynte med legging. Føler jeg fomler litt i blinde, prøver noe en kveld og noe annet den neste, så jeg er redd jeg har forvirret henne litt. Hadde samme problem med storebroren, så denne gangen har jeg vært veldig opptatt av rutiner, kanskje for mye, men orker ikke tanken på en ny runde med slitsomme kvelder. Hun har fått grine endel, men det har tydligvis ikke hatt noen effekt, så det ender med at jeg må kose henne i søvn hver kveld, da sovner hun som regel etter en liten stund. Hva gjør dere? Skal jeg fortsette å kose på henne, er redd jeg ender opp med å måtte legge meg sammen med henne hver kveld for å få henne til å sove..... Vet at helsesøster hadde sagt at jeg bare skal la henne gråte uten å bli stående for lenge, men finnes det virkelig ikke en annen metode enn en knallhard grinekur???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5695197-hjelp-ang-leggerutiner-45-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #2 Del Skrevet 21. juli 2006 Har ingen spesielle råd til deg men her er hva vi gjør: Bader, får tran og pusser tenner. På med bleie og pysj og så legger vi oss i senga mi begge to for pupp. Liker best å amme i senga på kvelden da får vi ro og han spiser seg mett og trøtt. Når han har spist ferdig skravler vi litt hvis han er i humør for det, er han trøtt legger jeg han i hans egen seng med engang. Synger "So ro lillemann", gir han smokken, velter han over på siden, stryker litt på kinnet og sier god natt. Noen ganger sovner han med en gang, andre ganger må jeg inn noen ganger og gi han smokken. Hadde vel prøvd det meste for å unngå skrikekur... er ikke noe for det jeg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5695197-hjelp-ang-leggerutiner-45-mnd/#findComment-5695303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma´n til A og F Skrevet 21. juli 2006 #3 Del Skrevet 21. juli 2006 Hadde jeg selv hatt barn som slo seg til ro for natten hver kveld uten gråt, hadde jeg garantert skydd skrikekurer som pesten!! Men noen, meg inkludert har prøvd alt uten at ungen finner roen. Min første skreik like mye om jeg satt ved sengen og koste. Jeg bar, byssa og puppa. Ja, til slutt er man på randen til sammenbrudd. (hadde ikke vondt noen steder, men var overtrøtt...) I dag er man livredd for gråt og tror barnet vil få traumer senere i livet. Ja, helt ening i at det er hjerteskjærende å høre sitt eget barn gråte. Men ikke all gråt betyr at barnet har det vondt. Jeg tror noen barn må lade ut på kvelden for å finne roen. Når jeg endelig turte å legge barnet mitt ned for kvelden, etter bad og kos, gråt hun selvfølgelig en stund. Hun var jo blitt bært i 4 mnd... Men etter få dager hadde jeg fått en ny unge. Hun var våken og blid på dagen, og kom inn i en måltidsrytme. Barn to er en helt annen type. Blir lagt, smiler og sovner...Ja, da er det lett å ha barn.. Mitt råd blir å lytte til gråten og ha litt is i magen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5695197-hjelp-ang-leggerutiner-45-mnd/#findComment-5695498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå