Gå til innhold

Liten baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til ultralyd tidligere denne uka og fikk beskjed om at babyen i magen var liten i forhold til gjennomsnittet. Er det flere som har opplevd dette?

Jeg er klar over at jordmor kan ha målt feil, men blir alikevel bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje den ikke er så gammel som dere trodde? Ellers så er det jo store individuelle forskjeller på babyer i magen også da:)

Skrevet

jeg var til ul på sykehuset pga mistanke om fostervannlekkasje. Gynekologen mente at babyen hadde fått nedgang i målene rundt hodet og jeg måtte komme inn til ny ul etter 4 dager for å se om det hadde endret seg. Kom neglebitende tilbake, og fikk da beskjed om at det hele nok var en feilmåling, og at det ofte forekom når ulike leger/jordmødrer måler . Tror ikke du skal være veldig bekymret dersom SF-målene stiger jevnt gjennom svangerskapet.

Skrevet

Noen er store andre små... Å ikke er det så lett for legene å måle helt riktig heller. Fikk beskjed sist graviditet på UL om at babyen var 30% større en gjennomsnittet, dette var 2 dager før fødsel. Ventet oss en kjempebaby, både jeg og jordmor ble overrasket da gutten min kom. Var "liten" jo, bikket såvidt over 4kg. :o)

Så det stemmer ikke alltid, disse målingene. Å om babyen din er mindre en gjennomsnittet så er den helt sikkert frisk alikevel!

Skrevet

Jeg har liten baby. Dette er nr 2 og den første var også liten, men da hun kom litt før termin veide hun 3200g og det var en fin str. er 38 uker på vei, og forrige måling viste at nå hadde han plutselig vokst veldig i forhold til tidligere. Det er da også sånn at siden både meg og faren ikke er så store selv ligger vi jo an til å få små barn, så sånn er det bare! Det trenger så absolutt ikke å værenoe galt!

Skrevet

Når jeg var i ultralyd i uke 18 ble jeg satt tilbake 14 dager, så jeg tror terminen er bra korrekt.

Nå er jeg i uke 36 og symfysemålene har gått ned på den siste målingen. Derfor fikk jeg ultralyd, og hun trodde baby iallefall var 20 % for liten i forhold til gjennomsnittet.

Både jeg og faren var over 4 kg når vi kom til, så jeg har regnet med å få en stor baby.

Men skal til ny ultralyd på tirsdag så da får vi se.

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...