Gå til innhold

Hvilken kremer bruker dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du

Her er det jeg vet om strekkmerker:

For en del år siden så var jeg hos en hudspesialist, og da spurte jeg han om det var noe der som kunne motvirke/redusere strekkmerker. Jeg hadde nemlig tidligere vært på en hudpleiesalong som mente de kunne gjøre både det ene og det andre med diverse behandlinger til x antall tusen kroner. Jeg var på det tidspunktet nesten villig til å betale prisen uansett hva, for jeg har tydeligvis en hud som lett får strekkmerker. Men jeg ville forhøre meg med en spesialist på området først. Og han sa at det dessverre ikke er noe som helst å gjøre mot strekkmerker. Han sa at strekkmerker oppstår i underhuden, og som vi alle husker fra naturfagstimene (?) så ligger både lærhuden og overhuden over underhuden, og man kommer ikke gjennom disse lagene med hud med verken krem eller andre remedier.

Moralen er: strekkmerker er nok noe vi må leve med, og spør du meg så er både strekkmerker og rynker (som jo dessverre også kommer med tiden) noe som bare forteller om det livet man har levd og de barna man har satt til verden. Jeg har hvertfall akseptert både strekkmerker og kommende rynker.

Beklager at jeg ikke kan komme med noen produkttips... :)

Annonse

Hei baby24, hudpleieren jeg går til sier det samme som Moniken, at strekkmerker begynner i underhuden og akkurat det er det ingenting man kan gjøre med. Men det er allikevel viktig å bruke en god fuktighetskrem for å holde huden myk og smidig. Jeg tenker sånn at når hudpleiere sier at de som har tørr hud i ansiktet får fortere rynker enn de med fet hud fordi fet hud er mer elastisk, så vil vel det også si at sjansen for strekkmerker, som syntes i overhuden, er mindre desto smidigere huden er og da må man jo smøre seg godt. Det er ihvertfall min konklusjon :o) har hørt at mange bruker cocobutter fra Body Shop. Jeg bruker Body Line Thermal fra Babor, veldig god til hele kroppen hvis man er litt tørr el solbrent, da er det også godt å pøse på med fuktighet, fås kjøpt i hudpleiesalonger.

Kobbersalve vet jeg dessverre ingenting om.

Lykke til videre:o)

Er i uke 19, og har ikke begynt med noe enda. Fikk strekkmerker i puberteten,og det var helt forferdelig. 15 år siden, men er ikke såå lenge siden de bleknet. Synes jo fremdeles, men er ikke lilla lenger.

Håper jeg har fått min porsjon, men regner med at de dukker opp igjen, sukk.

Der jeg har gått har jeg fått vite at kremer ikke inneholder nok fett til å gjøre hud myk. Jeg ble anbefalt oljer. Men å kline meg inn med olje..hm, vil jo smitte på alle klær, og bli veldig klamt om sommeren. Samme gjelder det fra Bodyshop, "smøret" som anbefales sterkt på BIM, veldig fettete.

Jeg bruker A-krem, veldig fet krem, fåes kjøpt på apoteket. Har også kjøpt cocoa butter eller hva det het på bodyshop.

A krem er en krem som anbefales til alt.

Om dette hjelper mot strekkmerker vet jeg ikke, men føler uansett at det er viktig å smøre seg.

Har fått min dose strekkmerket så jeg håper jeg slipper unna de værste, men tviler sterkt på at jeg gjør det....

Hei:)

jeg bruker coco butter som jeg har kjøpt på body shop,synes d fungerer bra,d gir godt med fuktighet,og tørker ganske fort!

har også valnøttolje som jeg har kjøpt på apoteket!

Jeg heller tror ikke vi kan hindre strekkmerker ved å bruke diverse kremer,men man prøver jo likevel..hehe

noen får enklere strekkmerker,mens andre er heldige å slipper unna!

jeg sier bare tvi tvi,håper vi alle desemberjentene slipper alt for mange strekkmerker:)

har kjøpt olje og krem fra decleor på hudpleiesalong.siden de produktene e så dyr så smør æ mæ med de på magen,rompa og puppene.ellers har æ kjøpt cocobutter fra bodyshop æ å, og smør låran og resten av kroppen med den.

veit ikkje om d blir å funke allede her kreman,men æ håpe på det.dessutn e d jo deili å bare smøre sæ inn uansett=)

Annonse

Jeg er selv hudpleier/produktsjef og vet som det er sagt tidligere her at det kan hjelpe å holde huden smidig.

Men jeg vil samtidig også minne om at det med å få strekkmerker eller ikke er veldig individuelt. Noen går gjennom flere svangerskap uten et spor av det,mens andre får det av ingenting.

Uansett, for å forebygge så kan det hjelpe å smøre huden med oljer/kremer som hjelper med å holde huden smidig/tøyelig. Det er et kjent faktum (som det også blir nevnt i et innlegg tidligere her) at tørr hud ofte blir mer rynkete fortere enn fet hud. Dette har med at tørr hud gjør at linjene synes fortere og også har lettere for å sprekke opp.

Det finnes en mengde gode produkter på markedet, både dyre og billige. Når det gjelder body butter fra Body shop så kjenner jeg ikke så godt til det,men det virker som det er mange som har gode erfaringer med det.

Selv bruker jeg Tonilastil olje fra Decleor, denne kan også kombineres med Tonilastil krem. Jeg vet også at Clarins har en kroppsolje som skal være veldig god i forbindelse med svangerskap og forebygging av strekkmerker.

Matis har også en olje som heter Nourishing body oil som gir mye fukt og næring til huden.

Angående pris så er det viktig å huske at i billige produkter er det også ofte brukt billige ingredienser, dette kan være for eksempel mineral olje,men så lenge det skal smøres på mage etc så er ikke det så ille. Mineralolje er værst for en fet hud med anlegg til urenheter da det tetter igjen porene. Men det skal jeg ikke begynne å greie ut så mye om her da dette har mest relevans for ansiktskremer etc.

Gode ingredienser er med på å styrke huden. I de fleste produkter man får kjøpt gjennom hudpleier er man garantert at det finnes ingredienser av høy kvalitet for huden. I de fleste billigere produkter er det som oftest ikke så høy kvalitet. Det er veldig mye på markedet og lett å bli forvirret. Vi blir også daglig påvirket av mye reklame og det er vanskelig å vite hva som er bra og ikke bra.

Mange av de store rimelige merkene samt en del parfymerimerker som ikke er så billige bruker enormt på markedsføring og mindre på produktutvikling. Et kjennetegn på typiske hudpleiemerker som kun fås kjøpt gjennom hudpleiesalonger er at disse merkene bruker mer på produktutvikling/forskning enn på markedsføring.

Går man til en hudpleier er man hvertfall sikker på at man får gode råd og at de anbefaler trygge gode produkter.

Men uansett, husk strekkmerker er individuelt,men det kan hjelpe å holde huden smidig og for å få til det kan det hjelpe med fete kremer/oljer.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...