Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med Udi for at de skal skjønne hvor viktig det er at pappa er med på fødsel?

mamma til  4 gutter

Anbefalte innlegg

hei

Jeg regner med at det kan være andre her inne som har vært med på det samme rotet som jeg har om dagen.

Jeg er ikke gravid i utlandet, men faren til min lille gutt er fortsatt i Tyrkia og vi venter og venter på svar fra Udi om at han skal komme.

Regner med at han ikke rekker det nå for det er kunn 10 dager til keisernsitt, og jeg får bare beskjed om å ringe tilbake nesten uke.

Fader jeg blir så oppgitt og aner ikke hva jeg skal gjøre for at de skal skjønne at det er viktig for oss alle at vi er sammen ved fødsel og tiden rett etter på.

Er det andre som har vært borti noe av det samme som kan gi med noen glupe råd på veien, jeg har ikke gitt opp 100%, men nesten!!!!!

Fortsetter under...

hei

prov a snakk med legen din eller jordmor om de kan skrive et brev om anbefaling om at far er med pa fodselen til udi.

sa lenge du skal ta keisersnitt sa er det litt mer enn vanelig fodsel ogsa da.

jeg er gravid i utlandet men skal hjem a fode da det blir mest sannsynlig keisersnitt pa meg ogsa.

prata med ambesaden om at jeg ville ha med barnefaren og da sa de at det hjelper a sende ved et skriv fra legen.

krysser fingre far oss begge at vi har faren med!

Noen ganger lurer jeg virkelig på hva de driver med inne hos UDI. At de kan bruke så utrolig lang tid på saksbehandling er helt vanvittig.

Men gjør som inger30 sier, få lege eller jordmor til å skrive en anbefaling! Det er i alle fall min "plan" når vi har fått levert papirer.

Noen ganger er jeg redd for at de tenker at "jaja, det er jo ikke vårt problem at de ikke har planlagt bedre!" - men de må jo være mennesker de også?

Men bare ring og mas, sørg for at du ikke blir glemt bort!

Jeg krysser fortsatt også fingre for deg og håper udi tar til vettet!

Lykke til..

Jeg tror at de i UDI driter i om faren blir med på fødselen, fordi de tror at ekteksapet og graviditeten helt sikkert er proforma alikevel. Det er ihvertfall det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha vært igjennom papirmølla for tre år siden.

Og nettopp derfor tror jeg også at det vil hjelpe masse med et brev fra jordmor, som kan lage saken din litt mer seriøs, det at saksbehandlerne ser at det er en person med autoritet som ser viktigheten av at mor og far er sammen under fødsel.

Håper alt går bra for dere, og at han kommer tidsnok.

Lykketil=)

hei... bare lurer på hvordan d har gått jeg?hørt noe mer fra udi? krysser virkelig fingre å tær for dere... håper d ordner seg å at udi tar t fornuft.. di kan jo i d minste gå i seg selv å tenke hvor viktig d hadde vært for dem vis di var i samme situasjon.... lykke til...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...