mortiltreskjønnegutter Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Når tid sjekker JM/lege om du er moden? Er det vanlig praksis eller er det fler enn meg som ikke har blitt sjekka? Hverken denne eller forrige gang. Kan man sjekke modenheten sjøl?? Har to uker igjen men er rimelig lei, og vil føde snart!!
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 jeg prøvde å sjekke selv, men hadde ikke sjansel å nå opp! vet jo heller ikke egentlig hva jeg skal kjenne etter.. jeg spurte om det idag da jeg var til en ekstra ctg på føden. har 4 uker igjen. sa at jeg veldig gjerne ville vite om noe av mensenmurringene jeg hatt har hatt effekt, noe de dessverre ikke har:-( tror bare du må spørre, og håpa de sjekker, har inntrykk av at det er veldig forskjellig praksis om hvem som gjør dette og ikke..
mortiltreskjønnegutter Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2006 Har egentlig ikke tenkt så mye på det før en venninne nevnte at jo, de skulle sjekke alle gravid. Noen som vet hva en skal kjenne etter når en prøver å sjekke selv?
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 livmorhalsen skal være sentrert, alltså ikke ligga bakover (sakralt) som den gjør før den begynner modnes. så skal den kortes ned, og utslettes. dette er vanskelig for oss "ikke-fagfolk" å kjenne fordi vi vel ikke vet så mye om hvordan dette kjennes ut i praksis.. i tillegg er det ikke alltid så enkelt å nå frem siden dette er ganske langt opp. du skal ha lange fingre for å kunne nå helt inn der for å si det slik..
tæssejenta Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 jordmoren min spurte meg om jeg ville at hun skulle sjekke om jeg var moden. Dette var ca 1/2 uke før termin..
mortiltreskjønnegutter Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2006 Da lar vi det bare være med det. Han kommer vel når han er klar. Skulle bare ønske at det var snart....
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 21. juli 2006 #7 Skrevet 21. juli 2006 Jeg er i uke 38 og er heller ikke blitt sjekket enda, men skal til jordmor på mandag og spørre om hun gidder å ta en titt da. Det er visst ikke vanlig (her, i alle fall) at de sjekker før på eventuell overtidskontroll, men jeg skal be om at hun gjør det likevel, slik at jeg vet hva det dreier seg om til jeg skal inn på føden. Jo mer som er kjent på forhånd, jo bedre, synes jeg.
* Zoë * Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 Jeg vil ikke blir sjekket for modning. Liker ikke at folk driver og dytter fingrene sine oppi meg, særlig ikke etter forrige fødsel. Det gjør bare vondt. Regner med at babyen kommer når hun er klar, åkke som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå