Gå til innhold

Hjelp!! Har jeg spontanabortert..??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blødd litt hver dag i ca to uker, snakka med legen om det og hun sa at det var noen som blødde i svangerskapet, og siden jeg ikke har hatt noen smerter i forbindelse med blødningene så ble vi enige om å vente til jeg har time hos legen for første kontroll på tirsdag. Er vel ca 8 uker nå.

Men så idag så begynte jeg å blø ganske mye, som en sterk mensen-blødning, samtidig som jeg hadde svake menssmerter. Blodet har hele tiden vært mørk rødt, og idag var det også store klumper i blødningene, som levret blod. Blødningene kom periodevis med ca halv time mellom hver. 4 gang til sammen tror jeg. Jeg ble jo selvfølgelig vettskremt men siden jeg var på jobb og ingen vet at jeg er gravid måtte jeg jo bare løpe på do...

Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var redd for akkurat det ja. Når vil en graviditetstest være negativ etter en spontanabort? Kan jeg ta en med en gang eller?

Dette var triste greier ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som en spontanabort ja, håper ikke det er det selvfølgelig. Uff, skjønner du er litt fortvilet no ja, ville ringt legevakten og fått henvisning til ultralyd. Når en graviditetstest vil være negativ etter en abort avhenger av hvor høyt hcg-nivå du hadde i kroppen. Må minst vente en uke. Lykke til og stor trøsteklem ffra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med de andre.. sukk.. så trasi... dra til legen i morgen, de kan si med sikkerhet i stede for å vente 1 uke for å ta en test.. dra heller til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten jenter :)

Ja det er veldig trist, hadde jo vent meg til tanken på å bli mamma og likte godt å være gravid...

Men graviditeten var ikke planlagt, eller vi ville jo ha barn men hadde bare begynt å tenke tanken og dermed droppa prevensjon noen få ganger og dermed var jeg gravid!

Har jo time hos legen tidlig på tirsdag så tror bare jeg venter til da, har jeg mista nå så er det jo uansett ingenting å gjøre med det...

Men vi kommer helt sikkert til å prøve igjen for nå har vi jo vent oss til tanken på å bli foreldre og gledet oss til det, snufs...

Bedre lykke neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Høres ikke så bra ut dette her. Har opplevd noe som lignet, litt tidligere enn deg. Jeg ventet også til oppsatt legetime - noe jeg aldri skulle ha gjort. Det viste seg at jeg er RH-minus, og har hatt komplikasjoner ved hvert senere svangerskap. Har to friske fine barn i dag, men bør helst ikke få flere. Personer som er RH-minus skal ha en sprøyte INNEN 72 TIMER etter fødsel eller abort for å hindre rhesus immunisering. Det fikk ikke jeg, og barna jeg har båret siden har hatt det tøfft i magen min, stakkars. Jeg var ikke klar over at jeg var RH-minus da jeg aborterte, var mitt første svangerskap. Dersom du ikke er bombesikker på at du er RH-pluss anbefaler jeg deg å dra på legevakta snarest.

 

Så kan vi jo håpe det ikke var en abort, eller kanskje bare var en av to tvillinger som ble abortert. Lykke til videre. Er kanskje ikke noen trøst, emn tror veldig mange kvinner opplever en abort i løpet av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blødd ganske mye!!+ brun utflod...!Derfor fikk jeg tidlig UL!!ALT var heeelt i orden....jeg var 99% sikker på at jeg hadde mistet!men det hadde jeg altså ikke........Selv om jeg har blødd eller blør...Nå er jeg kjempe glad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på jobb idag men ble sittende på do i tre timer (!!) fordi det rant ut blod og klumper så jeg måtte bare dra hjem og skifte og så dro jeg rett på legevakta. Med kraftige blødninger og intense mens-smerter ble jeg sendt videre til gynekolog for undersøkelse og ultralyd. Der var det ingen tvil, for mens hun holdt på kom det siste ut, altså fostersekken og morkaka. Skikkelig vondt og veldig trist! Var i uke 8 eller 9 mente hun.

Skal prøve på nytt ja, men hun sa at mensen først kommer etter ca 6 uker, og at jeg burde ha 2-3 menstruasjoner for at livmora ska normalisere seg før vi prøver på nytt.

Lykke til til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist dette, men ville ikke hørt på gynekologen. Du trenger ikke vente 2-3 mnd før du prøver igjen. Kjenner flere som har blitt gravide på første forsøk etter spontanabort og det har gått helt bra. Man er jo ekstra fruktbar rett etter en spontanabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...