Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #1 Del Skrevet 21. juli 2006 Har knapt begynt å trene Går turer da. Ikke like lett å få gått på trening når man ammer. Da skal det klaffe med amming. Har begynt å trene litt denne uka. Jeg veier mindre enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid nå, men magen er fortsatt stor i forhold til resten. Når kan jeg begynne å trene magen? Noen som har tips om øvelser man kan begynne med? Kan jeg trene vanlige sit-ups på treningtimene jeg går på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5694366-n%C3%A5r-kan-man-starte-opp-med-mage%C3%B8velser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #2 Del Skrevet 21. juli 2006 noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5694366-n%C3%A5r-kan-man-starte-opp-med-mage%C3%B8velser/#findComment-5695468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #3 Del Skrevet 21. juli 2006 Det kommer helt an på hvor fort magemusklene dine samler seg foran på magen igjen. Grunnen til at man bør vente er at de to strekkene med magemuskler som går nedover midt foran deler seg når man går gravid, og legger seg på hver side av den voksende magen. Det tar litt tid før de kommer seg tilbake på plass midt foran, og noen opplever at de aldri kommer seg heeelt sammen igjen. Begynner du å trene magemusklene før de har kommet på plass risikerer du at de aldri vil komme seg dit, samt at de ikke vil bli like "flate" som de kunne ha blitt. Det anbefales å vente minimum 6-8 uker før man trener mage. Men vent gjerne opp mot 3 mnd hvis du er usikker. Selv begynte jeg omtrent rundt 8 uker. I starten kan du gjerne jobbe mest med de dypereliggende musklene, ikke fokusere så mye på situps og sånt enda. Planken er en veldig god øvelse. Stå på alle fire, før du lener deg på albuer og tær, vær rett som en strek i ryggen, ikke rumpa opp og ikke svai i ryggen. Hold så lenge du klarer. Klarer du ikke mer enn noen sekunder, så gå ned på knærne i stedet for tærne. Funker det også ) Ellers er det en pilatesøvelse som også er relativt bra. Du ligger på ryggen med hodet i hendene, korsryggen i gulvet og bøy i knærne (føttene i gulvet). Før haken mot brystet (ikke trekk med hendene, bare krum deg fremover og "opp") og strekk det ene benet ut. Knærne skal være ved siden av hverandre. Hold! Mens du holder skal du tenke at navlen skal synke gjennom deg, slik at den kommer så nærme gulvet under deg som mulig samtidig som du kniper i bekkenmuskulaturen. Pust rolig. Før benet sakte ned og slipp hodet ned, men hold fortsatt korsryggen i gulvet hele tiden. Bytt ben. Repeter x antall ganger. På timene du deltar på ville jeg kanskje ha byttet ut situps med holdeøvelser slik som de to over frem til du har rundet 8-12 uker etter fødsel. Men det er ikke noe must. Føler du at magen er klar for situps er den kanskje det. Spør på treningssenteret også, de bør gi deg tips ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5694366-n%C3%A5r-kan-man-starte-opp-med-mage%C3%B8velser/#findComment-5695899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå