Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 skjønner ikke den kalkulatoren på trygdeetaten helt jeg, mulig jeg er dum, men... Jeg har vært student frem til våren 2005. Som student hadde jeg en inntekt på 70000-80000 (med mindre stipend og lån telles som inntekt.) Juni 2005 begynte jeg å jobbe, tjente i fjor ca 200 000. Har nå en brutto månedslønn på ca 22 500. Noen som vet hva jeg får utbetalt med 80% dekningsgrad da? Kom frem til 1700per uke, men det kan man jo ikke leve av!!! blir stressa av dette jeg
mamma til fire små Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 regner med at de 22500 kr er fast inntekt nå? Da ville jeg trodd at du får bregnet fødselspengene ut ifra dette beløpet. når har du termin da? du får utregnet fra de 6 beste mnd i løpet av de siste 10 mnd før fødsel ihverfall. så regner du ut hvor mye 80 prosent er av disse pengene. så må du trekke fra skattetrekket. da ser du hvor mye du har utbetalt i mnd. har ikke kalkulator for hånden..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Trodde det var sånn jeg også, at de regna fra de siste månedene, men ble bare plutselig litt engstelig siden de skal ha inntekten fra de 3 siste årene. For regnes det ut fra den blir det ikke mye igjen. Takk for beroligende svar. God helg
meg & to små vampyrer Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Hun damen jeg hadde timeavtale med på trygdekontoret sa at den kalkulatoren skulle man bruke bare om man var selvstendig næringsdrivende - IKKE ellers... Men det var jo umulig for meg å se, for det stod jo ikke noe sted! Så på meg som har vært student de siste årene og hatt fast inntekt siste året kun, tok de utrgangspunkt i en vanlig månedslønn nå.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Å så bra! Det er jo akkuratt det jeg ville høre;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå