Gjest Skrevet 21. juli 2006 #1 Del Skrevet 21. juli 2006 Har fått blødninger.Legen mente han ikke kunne gjøre noe bare vente å se hva som skjer.Mente at det kunne gå bra.Så......nå lurer jeg på til dere som hadde blødninger tidlig i svangerskapet hvordan var disse blødningene og hvor lenge varte de??Blødde dere sammenhengene eller var det bare noen dråper blod som kom??Huff er fortvila nå fordi jeg har mistet 3 ganger tidligere,og nå er jeg naturlig nok redd for at dette også går galt...er 13 uker på vei Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5694280-hjelp-meg-folkens/
Gjest -lilly- Skrevet 22. juli 2006 #2 Del Skrevet 22. juli 2006 Hei! Jeg blødde selv da jeg var 14 uker på vei, og sitter nå med prinsessa i fanget. Så det gikk bra! Det var bare 1 blødning (altså...det holdt ikke på i mange dager), men det var en god del blod. Var da hos legen og han fant hjertelyden. Skjekka de ikke hjertelyden hos deg?? Jeg har også hatt en SA i uke 8 for ett år siden. Og da begynte det hele med menslignende smerter i magen, og på kvelden begynte jeg å blø. Mens denne gangen hadde jeg ikke smerter i magen, bare blod. Hvordan er det hos deg? Håper virkelig at ting ordner seg, og det gjør det helt sikkert. Det er veldig vanlig å blø tidlig i sv.skapet. Lykke til ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5694280-hjelp-meg-folkens/#findComment-5699110
Tr@mpe Skrevet 22. juli 2006 #3 Del Skrevet 22. juli 2006 Jeg har hatt blødninger i så og si hele svangerskapet. Fram til uke 11 var det bare småblødninger av og til. Så i uke 11 fikk jeg en kjempeblødning. Jeg lå på sofaen, for jeg hadde så vondt også, og plutselig rant det, masse, så mye at jeg ble våt til midt opp på ryggen. Etter det fylte jeg flere bind, før det gav seg på kvelden. Dagen etter hadde jeg time til ul, trodde selvsagt at alt håp var ute, men heldigvis fant legen en sprell levende, sunn baby. Etter den styrtblødningen blødde jeg jevnt, som ved mens, helt fram til uke 17, da hadde jeg en ny styrtblødning. Enda en gang trodde jeg at alt håp var ute, men nå tok heldigvis legene meg på alvor. Babyen hadde det fremdeles helt fint, men blodet rant jevnt og jeg hadde veer med 3 minutters mellomrom. Ble lagt inn på sykehuset for observasjon, de kan ikke gjøre noe for å redde babyen. Måtte ligge flatt i sengen, fikk ikke gå på do en gang. Og heldigvis roet alt seg ned igjen. Men legene sa rett ut at det var veldig lite håp om at eg skulle klare å bære fram denne babyen. Etter to dager fikk jeg reise hjem igjen, men blødde fremdeles som ved mensen, og hadde en blodansamling i livmoren. I uke 19 kom enda en styrtblødning, og igjen ble jeg innlagt på sykehuset. Denne gangen ba legene meg vurdere om vi ville at babyen skulle begraves... Ikke så optimistiske... Men jenta mi, fant ut det var en jenta da, klorte seg fast inni der, og etter nye to dager på sykehuset ble vi skrevet ut igjen. Blødde som ved midt mens, kunne gå ned til å bruke de største truseinnleggene, og bytte ofte. Hadde kontroll på sykehuset hver uke og fremdeles en blodansamling i livmoren. I uke 22 ble jeg innlagt igjen. Da hadde jeg mistet så mye blod at jeg trengte en blodoverføring. Fikk to enheter blod og ble skrevet ut etter en dag. Nå blødde jeg enda litt mindre, og legene begynte å tro at det kunne gå bra. I uke 24 ble jeg innlagt igjen, da med en litt mindre blødning. Men de ville observere den likevel. Etter to dager fikk vi reise hjem igjen, og etter 1 dag hjemme, var det full fart inn igjen, i ambulanse. Da var det enda en styrtblødning. Fikk lungemodningssprøytene, i tilfelle de måtte ta henne ut eller at fødselen skulle sette i gang. Men alt roet seg igjen og vi fikk reise hjem etter nye to dager. Nå er vi i uke 27+3, det kommer litt brun utflod enda og det er fremdeles en blodansamling i livmoren, men babyen har det helt strålende inni der. I går ble hun målt til 1180g, så hun er en stor og sterk jente. Så selv om fødselen kan starte når som helst nå, så er vi optimistiske. Og jeg tror hun blir inni der en stund enda. Jeg håper dette kan berolige deg litt, det går an å blø mye og likevel få beholde babyen og det er ikke alltid at legene sine dystre spådommer slår til. Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg!! La oss vite hvordan det går... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5694280-hjelp-meg-folkens/#findComment-5699431
nicken Skrevet 24. juli 2006 #4 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei sophusi 1 Jeg har blødd i 2 uker + 1 dag nå. (noen dager mer enn andre) Har vært til 2 ultralyder og skal igjen i morgen. Til nå har alt stått bra til med fosteret men det er en påkjenning å vente på hver ultralyd. Ønsker deg lykke til! Bare spør meg om mer hvis du trenger det............ men alt dette er helt nytt for meg....................... og jeg er like lykkelig hver gang jeg får svar at hjertelyden (til fosteret) er bra. Klemz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5694280-hjelp-meg-folkens/#findComment-5715700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå