7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 og en baby full av f.. som gjemte seg hele tiden;) Det var ikke gøy,men men vi fikk jo sett at alt var bra da:) Det ER en gutt,som vi trodde og alt ser bra t.. Han mener jeg kanskje er ... lenger på vei da.. at jeg har termin 29 September i steden.. Hmm.. Rart han skulle si et egentlig,for den siste mensen jeg hadde kom før den skulle og kortere .. Kanskje han har rett? ..Flere som har fått den kontra beskjeden på senere ultralyd? Har ligget litt over på fundus mål også.. så mange dager er ganske lenge da.. hadde det vært noen dager bare.. hmm HVA TROR DERE ? I følge følelsen min ang hvordan han ligget etc , og symptomer synes jeg at jeg alltid har ligget en uke , to kanjse forran det som står i bøker og sånn .. og kjente liv første gang i uke 14, er førstegangs.. hmmm
OktoberTussi Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Hadde babyen din festet seg også? Jeg fikk termin 7. oktober på ultralyden i uke 18 - og da jeg var på 3D-UL på Nøtterøy i forrige uke fikk han beregnet termin 29. september. (Han tok flere målinger siden beinet var så kort i forhold til hodestørrelsen). Men jeg har hele tiden (etter at jeg aksepterte at jeg var så langt på vei) trodd at 7. oktober kunne stemme, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men nå lurer jeg nesten på om vi her veeldig like babyer, eller om han bruker et annet beregningssystem enn sykehuset gjør..
-MtG- Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Jeg var på 3d-UL i uke 26 eller noe og da sa han at det så ut som termin ville være rundt 26 september. Mensterminen min er 26 september, men fikk termin 8. oktober på den ordinære UL'n. Har også hele tiden hatt lit høyt SF-mål.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2006 Dennis- Det var akkurat der jeg var også.. så rart da.. akkurat likt jo.. vet ikke hva jeg skal tro jeg heller.. men har hele tiden trodd at jeg har vært lenger pga symptomer etc,,, Nå viser det seg jo at han har ligget i hodeleie minst 2 uker allerede..vet ikke om han har festet seg da,men... selv om mens terminen min kan stemme med 7 oktober. siste mens var jo litt rar,så jeg vet neimen ikke,,vi kan jo håpe at de kommer litt før da.. eller så blir det store babyer.. 1400 gr mente han at ungen veier nå sånn ca..
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Hvis det er han på nøtterøy du har vært hos, så sier han nesten til alle at de er lenger på vei-. Var der med førstemann og fikk samme beskjed jeg også. Nå var jeg på majorstua og dr:Molan sa at det ikke gikk an å finne noe ny termin etter ca.uke 19-20. da blir det bare feil fordi barna vokser så forskjellig. Det er jo en grunn for at man beregner termin mellom uke17-19.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2006 ja, det var nøtterøy jeg var på.. har ei venninne som og hadde tatt 3d.. fått beskjed om at ungen kunne komme litt før -og det gjorde den.. hun gikk ihvertfall ikke over termin datoen.. du da caramel..?? hvoran var det da du fødte sist.. hvilken termin var du nermest? Vet jo at det er 7okt som gjelder,men litt rart da når jeg har følt selv at je er litt lenger på vei....
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2006 han mente det også litt pga hvordan ungen ligger og at han har ligget sånn en stund .. med hodet ned .. men det er vel individuelt det og når de snur seg
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 hadde ul termin5.sept, mens termin ca 1.sept. Han på nøtterøy mente at hvertfall min var mer riktig, altså menstermin. Men han ga meg termin 14.august. 13.august fikk jeg tegningsblødning, ble innlagt og de sa jeg ville føde innen 2 døgn.. men gutten kom 30 .august, så det ble noen lange dager!! Denne gangen stoler jeg på min egen termin bare.. har ul termin samtidig som deg, og mens termin29.sept. min baby var 1300g i uke 27 denne gangen.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2006 mens terminen min er 9 okt. ul 7 okt .. men har "trodd" at jeg har vært lenger hele tiden for det...kjente liv første gang i uke14 (vet det er individuelt,men er jo førstegangs og synes det er tidlig.) så det har blitt flyttet samme vei hver gang også.. hmm.. tror egentig han har litt rett jeg altså.. men vet jo ikke .. siste mens var som sagt litt rar og .. kom ikke på riktig tid og var kortere., eller var det svakere? husker ikke.. men annerledes var det i hvertfall... kan ha vært tilfeldig selvfølgelig..
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 21. juli 2006 #10 Skrevet 21. juli 2006 Kjente liv i uke 14 jeg også med 1.mann, etter min egen termin altså.. denne gangen i uke 12 etter min.. uke 11(!!!) om ul termin stemmer.. trasig at man liksom ikke vet sånn helt sikkert. Men det beste er jo å belage seg på å gå lengst mulig, men så trenger man ikke akkurat å spare all handling og sånn til siste uka.. Jeg tror man vet best selv... egentlig! Men så vil man selvfølgelig slippe å vente hele 40 uker.. hvertfall 42 uker! Personlig er jeg redd for å få før uke 37.. vil ha sånn somsist; en uke før. Det var helt passe! Man skal bli LITT lei!! Akkuart nå er vi kanskje litt lei fordi det er 2 mnd igjen, men når det blir 3..2...1 uke igjen.. da er det en helt spesiell spenning! Gleder meg til det jeg..=))
OktoberTussi Skrevet 21. juli 2006 #11 Skrevet 21. juli 2006 Han på Nøtterøy sa til meg at jeg ikke skulle henge meg for mye opp i datoen siden beregning av termin er 14 uker før og etter datoen vi får oppgitt. Derfor var 29/9 og 7/10 å se på som samme termin.. Men babyen min har også festet seg for omtrent et par uker siden tror jeg. Han viste meg hvordan hodet satt fast i bekkenåpningen. Rart hvor likt det ble for oss! Beregnet vekt var 1290 g i uke 28+5 (Ut fra 7/10 termin). Har ligget såvidt over streken på midten av det grønne området på alle SF-målinger. Som sagt tidligere ble hodet målt til mer enn 30 uker på vei, mens kroppen var mindre, så han målte tre ganger for å se om han kom nærmere 7. oktober termin....
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. juli 2006 Merkelig merkelig.. får nok bare smøre oss med tålmodighet ' Satse på 7 oktober,men være klar den 29... skulle ikke forundre meg om jeg og nøtterøy mannen har rett;) he he .. har følelsen av at han kommer i løpet av første uka i okt.. men kan jo ta feil selvsagt;) takk for svar;)
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 21. juli 2006 #13 Skrevet 21. juli 2006 Vi må følge med på hverandre når det nærmer seg slutten da.. for min mens termin er den 29.sept.. så sånn sett ligger vi ganske likt an.. han på majorstua sa jenta ble over 4kg om jeg måtte gå til 7.okt. Noe som kanskje er litt rart siden jeg fikk en gutt på 3,7kg.. og gutta er jo vanligvis litt større..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 21. juli 2006 hmm ja ,vi må følge med på hverandre ja.. spennende uansett da..
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 21. juli 2006 #15 Skrevet 21. juli 2006 ja, det blir det!! Gleder meg noe sinnsykt! har en liten gutt fra før av og, så har friskt i minne hvordan den siste tiden er.. ikke lenge til vi må begynne å få ting klart gitt! men hjelp så trøtt jeg er! Må hoppe til køys! Natta!!=)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #16 Skrevet 21. juli 2006 jeg og;) Natti natt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå