Gå til innhold

Hvorfor blir man kvalm?


Marimekko ♥2 gutter♥

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et dumt spørsmål, og noe jeg burde visst, men det gjør jeg ikke :)

Har akkurat kommet hjem fra jobb etter en dag med en herlig kvalme, men nå har det heldigvis roet seg litt, og vi skal snart kose oss med taco. Har kun spist noen ritz kjeks og litt pommes frites før i dag, så jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skyldes vel hormonforandringen det som masse annet.

 

Ellers anbefales det å spise noen tørre kjeks før man står opp om morgenen hvis man er ille da. I tillegg skal man spise ofte og lite. Det hjelper også. Masse vann. Ikke spis kjempemasse taco siden du har spist lite i dag, det kan hende du angrer på det.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er grqvid for förste gang og jeg syns iallefall ikke at det er en dans paa roser .. Ikke en dag er den samme, da snakker jeg ikke bare om kvalmen som kan vaere ulik fra en dag til en annen.

 

Hvorfor kvlam ja, dete r vel pga av alle disse hormonene som fyyyker gjennom kroppen, kan vel sammenligne det med naar far skal kjöpe julegave den 24 desember hehe ;)

Vel, jeg 8 uker paa vei, og har vaert kvalm i 4 uker naa. Og det blir bare mer og mer annerledes, men naa har jeg funnet ut hvordan jeg fungerer best .. jeg vaaknber om morgenen, ligger litt aa finner ut om jeg er mega trött, litt trött, sulten eller veldig törst, har alltid vann ved senga. Saa staar jeg opp, gjör meg klar for aa gaa paa jobben, spiser litt yoghurt, og etter en time saa spiser jeg en god brödblings paa jobben. Og slik holder det paa hele dagen, hver time maa jeg bare spise noe, eller saa blir jeg kvalm eller detter sammen av sult ;) Ikke altid lett naar dagen er stressende.

.. og en annen ting, legg deg tidlig, det hjelper mye, er man trött saa blir man mere kvalm ogsaa..

 

Utrolig hvor mye man laerer paa saa faa uker hehe

 

Vel .. syns iallefall ikke bökene snakker saa innmarri mye om hva vi EGENTLIG gjennomgaar. Alt er saa lett skrevet, og ting virker saa enkelt, men det er det jommen meg ikke ;)

 

Hege

 

p.s. leste at man visstnok ikke skulle spise saa spicy .. skjönte det dagen etter at jeg hadde spist en nyydelig maaltid kina mat (selv om det ikke er saa veldig spicy), var mega kvalm ..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...