Gå til innhold

Livet er en berg-og dalbane...

Sunniva78 har to små

Anbefalte innlegg

Ma bare få ut litt her jeg...

Etter å ha prøvd i 3 år ble vi lykkelige gravide etter 1.ivf forsøk nylig.

Da jeg var nesten 8 fullgåtte uker fikk jeg brun utflod.

Oppsøkte lege der jeg var på ferie, men ble ikke så mye klokere...

Nå torsdag oppsøkte vi en spesialist (8+0), som sa at embryoet var veldig lite, tilsvarende uke 6, og det var ingen hjerteaktivitet.

Altså en MA...

Verden braste sammen, og vi dro til Trrondheim der vi har vært under behandling hele veien.

I dag fikk vi time ved St.Olavs, og der sa legen at hun kunne se uregelmessig hjerteaktivitet, men embryoet var kun 6-7 mm langt.

Nå skal vi se det an til mandag.

Jeg har ømme pupper enda, og ingen smerter eller blødning.

Hvorfor skal alt være så vanskelig?

Jeg tror nok ikke at denne spiren er liv laga, og har innsett at vi må rykke tilbake til start igjen.

Livet har gått fra å være herlig til jævlig.

Fortsetter under...

Kjære kjære deg! Stakkars lita, det er vondt å møte livets utfordringer slik vi nå gjør. Jeg har ikke vært gjenom ivf så det e nok på en måte enklere for meg. Likevel må jeg si at denne uka har vært helt jævlig, ja. SOm du sier. Jeg vr til utskraping etter MA for en uke siden. Det å gå fra å være LYKKELIG og MIRAKULØST gravid til å måtte suge ut alt, har gjort meg fullstendig utafor. I tillegg har dette slitt veldig på forholdet så denne uken har virkelig vært heavy metal. Jeg vet ikke når min samboer vil være klar for å prøve igjen. Det er kanske det tyngste akkurat nå. Sånn må det være for deg også som ikke vet når du kan fortsette prøvingen. Men du, Sunniva, kjære deg, husk at alt håp ikke er ute. Dette vil ta lenger tid for deg, men veldig mange må gå omveier og får likevel barn til slutt. Jeg leste om en jordmor som selv hadde fått to barn etter ti forsøk, hun sa det veldig tydelig at for mange handler det om å være utholdende. Og tenk du ble gravid etter 1 ivf-forsøk!! NEste gang blir du det kanskje på 2. eller 3 eller til og med 1.

Det er ikke mindre sjanse for at ditt foster klarer seg enn andres - er det?

Vet ikke hva jeg skal si, for det jeg skal si til deg, må jeg også si til meg selv. Kan fortelle deg hva jeg har gjort nå for å føle meg bedre:

Bestilt aromaterapi

skal bestille hudterapi(er veldig kvisete etter denne mislykkede graviditeten)

Har sett meg ut en løype jeg skal sykle i skogen til uka

Skal låne dikt på biblioteket

Drikker mye vin(...)

Har gått på kino tre kvelder på rad

Venninnen min fikk barn nå, så utfordringen blir å besøke henne. Jeg tenker at klarer jeg å nyte holde hennes baby, hjelper jeg meg selv i sorgen, i å godta det som har skjedd og samtidig tro på at jeg også får en baby i armene mine en dag.

Sorgen og gleden de vandrer til hope.

Sånn er det. Det som gir oss glede er også det som gir oss sorg.

Du har lov til å være knust nå. Det er grusomt trist det du opplever. Husk på når du legger deg og når du våkner og alt er trist: Det går over!

hilsen ei over tretti - uten barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...