Gå til innhold

Høy blodprosent..

tassi2venterjente12oktober

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har det? Jeg hadde det på siste kontroll. fikk beskjed om å drikke mer, men syns jeg har den vannflasken med overalt jeg...Hadde visst ingen betydning for babyen, for symfysemålet var normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

E ikkje d bra å ha høg blod prosent da? Ej hadde blod prosent ned på 8.9 og da fikk ej kjeft.For da hadde ej for lite blod i kroppen.Men no he d leie på 12,9.. Ekje d blodtrykk du meina da? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde for lav blodprosent, og hvis ikke den har blitt bedre til neste kontroll så må jeg ta jerntilskudd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke bra å ha for høy blodprosent. Jeg tror det kan gå ut over blodsirkulasjonen i morkaken, ut fra det jeg har lest. Det bør følges med på på kontrollene. Ta det opp med lege/ jordmor dersom du blir bekymret, men mest sannsynlig er vel alt bra hvis de sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt at det ikke er bra med for høy Hb (blod%).

MEn om en ikke drukket tistrekkelig en dag eller to og i tillegg kanskje har spist litt lite, kan kroppen være dehydrert (uttørket), slik at Hb-verdien blir kunstig høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodprosenten skal visst ikke ligge over 13,5 etter uke 20. Det kan være et tegn på at morkaka ikke fungerer som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...