2 Hærligheter! Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Er i uke 28+3 og lurer på hvor kraftige spark man egentlig bør kjenne og hvor mye? noen dager kjenner jeg han hele tiden! men sånn som i dag har jeg bare kjent ett par knuff... dette er sikkert helt normalt, men blir så lett bekymret over den lille... klemmer
-MtG- Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Har det sånn jeg også. Noen dager er han mer stille enn andre. Jeg har kommet en uke lenger enn deg. Har funnet ut at det ikke er noe å bekymre seg for. Men hvis du ikke kjenner noen ting på mange timer så vet jeg ikke helt. Jeg pleier å innimellom kjenne at det rører seg selv om det ikke er ordentlige spark.
kula 291011 Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 ikke noe galt.. min er aktiv når det passer ho,hehe. spartker så det gjør vondt nå. spiste nettop en is, fikk tydeligvis ungen i farta
tassi2venterjente12oktober Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 jeg er også 28+3, og lurte akkurat på det samme. De siste dagene har det vært mye liv fra babyen. I dag mye mindre, men har kjent flere ganger, men lurer på om det er sånn at vi skal kjenne noe hver time liksom..
Sarah77 Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 jeg er 28+6. Har det akkurat sånn som dere. Kan nesten gå ett døgn uten at jeg kjenner noe. Vi skal vel ikke kjenne liv hver time??? Den lille sover jo ganske mye, og så har det vel noe å si hvordan den ligger. Kjennes bedre utover enn innover, f.eks. Men jeg er mye bekymret pga dette, jeg, altså. Hva som er "normalt", hvor mye man skal kjenne, hvordan det skal kjennes ut, hvor mye av gangen osv. Jeg har funnet ut at det kan være vanskelig å sammenlikne, og at babyer i magen sikkert er like forskjellige mht aktivitetsnivå som oss andre! Eller hva tror dere?
2 Hærligheter! Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2006 Ok.Takk for svar alle dere:) Av og til er det betryggende nok å vite at andre også "føler" på samme måte,og også undrer på hvordan sparke-mønsteret skal være og hva som er "normalt" og ei..Men det er nok som du sier,Sarah77,at det er ulikt fra beibi til beibi,akkurat som oss mennesker er ulike..
Mamsen86 Skrevet 21. juli 2006 #7 Skrevet 21. juli 2006 Hejia.. Når jeg var ca 28 uker så hadde jeg det akkurat sånn jeg også, følte jeg kjente mindre liv enn normalt! Så jeg ringte føden og fikk komme dit med en gang, der tok dem sånn sparketest og jeg fikk en ultralyd. Og alt var heeelt fint, bare jeg som overbekymret meg hehe! Legen sa det at det er dager da babyen tar det litt med ro, akkurat som oss.. Nå er jeg snart 31 fullgåtte uker og det er jo dager da vesla ikke alltid er like bajass, men bekymrer meg ikke så mye.. For på den "tell trivsel"-greia jeg fikk da jeg var på sykehuset, så står det sånn at "en frisk baby sparker som regel ikke mindre enn 10 spark på en time".. Dvs. når hun/han er våken! Bebisene har jo sin egen døgrytme nå.. Og vesla mi våkner som regel veeeldig til på morningen.. Og da ligger jeg å teller disse ti sparkene! Du har kanskje et sånt "tell trivselen" selv?? Hvis ikke så anbefaller jeg deg å få deg det! Deilig å ha litt kontroll..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå