*2 søte små* Skrevet 21. juli 2006 #1 Del Skrevet 21. juli 2006 Hei! Jeg er nå 9 + 1 og synes det hadde vært fint å høre litt hvordan dere andre som er i uke 10 har det. Jeg synes tiden nå er ganske tung med søvnløshet, forstoppelse, kvalme og i det hele tatt ubehag i kroppen. Håper det gå over snart! Kos dere i sommervarmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugler Skrevet 21. juli 2006 #2 Del Skrevet 21. juli 2006 Hei, jeg er 9+2 i dag og sliter med varmen... Kvalmen har blitt noe bedre enn den var for et par uker siden, men nå er jeg bare slapp og uvel og det verker i beina. Trøster meg med at jeg hvertfall slipper å gå høygravid i denne varmen :-D Brystene begynner å rose seg litt, de har vært intense siden veldig tidlig - men nå er det kvisene, da... Mitt råd mot forstoppelse er mye væske + å bevege seg, funker for meg. Vi er jo nesten like langt, har du fått mage? Jeg er oppblåst så det nesten ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei, men så er det min andre og jeg har litt kosemage fra før, så det er nok grunnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeg&sambo er foreldre Skrevet 21. juli 2006 #3 Del Skrevet 21. juli 2006 Hei, hei:)Jeg er 9+5 og begynner å få det ganske bra nå, faktisk. Er ikke så plaget med kvalme og ømme bryster og matlysten har heldigvis!jekket seg endel ned. Men nå føles det ut som om jeg har narkolepsi, for jeg kan sovne hvorsomhelst og nårsomhelst.Hehe, ganske irriterende.Har heldigvis fått tilbake kaffelysten, så nå drikker jeg 1-2 kopper coffee slender om dagen for å både kunne holde meg våken og kanskje unngå at flere unødvendige kilo setter seg:):)Men tar egentlig ikke vekta såå tungt, for det føles veldig riktig for kroppen akkurat nå. Jeg tror jeg må har fått bittelitt mage, for alle klærne mine er for trange(skikkelig irriterende).gidder ikke investere i ny garderobe ennå, liksom.Nei, uff nå kom hodepinene, så da orker jeg ikke skrive mer:) Klenm fra "like langt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maikaen Skrevet 21. juli 2006 #4 Del Skrevet 21. juli 2006 heija:) æ e åsså 9+1 i følge termin kalkisn!! får vel høre nærmere termin når æ ska på UL på onsdag! (26 juli) æ har egentli ikkje vært stupe dåli. men mye uvel i løpe av dagen. spesielt vest æ ikkje har spist.. har enda ikkje kasta opp, så æ satse på at d hold sæ sånn:) puppan har vært kanon øm!! kan såvidt gje klæm t folk! men e blidd litt bedre idag da. matlysta mi e like dåli som den allti har vært, så æ spis ikkje så mye! men ime at æ blir uvel å kvalm når d går 5-6 tima sia sist æ spiste, så må æ spise selv om æ ikkje vil ha. har ingen spesiell dilla foreløpi, å heller ingenting som æ plutseli ikkje like lenger.. æ har heller ikkje blidd dåli av den maten æ har spist t no! heller inga førstoppelse!! e på do alt fra 4-7 gang førr dag. æ sjønne ikkje at d ikkje blir tomt!! åsså e æ oftere å tisse. før tissa æ knapt 2 gang før dag. men så ekje æ så flink å drikke nok.. eneste æ har å si på e at d virke som om æ åsså har fådd narkolepsi å alzheimers.. æ e så trøtt at æ kan sove hele døgne.. bare ligge å senga å se på tv, å duppe av innimella! å hukommelsen e blidd så dåli at æ får nestn ikkje m mæ ka som fåregår lenger eller kossn daga d e.. må ha huskelapp når d nærme sæ legetime å sånt.. ellers så vises d vel kansje litt?? e litt usikker. men magen har blidd litt større. e ikkje like lett å "holde den inne" væffal:) men passe enda fornarina boksn mine, så e fornøyd m d:) æ veie d samme som æ har gjort hele tia, så inga vektøkning enda! *klæms fra like langt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siljemedbabyimagen Skrevet 22. juli 2006 #5 Del Skrevet 22. juli 2006 Hei! Jeg er nok akkurat like langt som deg - 9+2 i dag den 16.juli. Jeg må si jeg sliter i varmen, føler meg mye mer uopplagt og kvalm når gradestokken kryper oppover. Føler at jeg har veldig lite energi, og jeg er veldig trøtt. Magen er litt tregere enn vanlig, men MASSE vann og frukt (som er den eneste maten jeg har lyst på uansett) hjelper. Å bevege seg hjelper også, så lenge energien holder. Når jeg spiser blir jeg stappmett med en gang. Klarar bare å spise en tredjedel av det jeg spiste før. Er der flere som har det slik? Den lille er jo ikke stor nok til at det kan være grunnen enda. Men det føles likevel som om magen fylles opp mye fortere når jeg spiser. Kanskje det er fordi jeg har spist litt lite i flere uker nå.... Jeg leste at den verste kvalmen burde begynne å gi seg snart, og jeg føler at jeg har bittelitt mer energi i dag, så etterpå skal jeg hoppe på sykkelen og sykle på stranda -et avkjølende bad er akkurat det jeg trenger! Dere får prøve å kose dere i varmen, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugler Skrevet 24. juli 2006 #6 Del Skrevet 24. juli 2006 Har det også sånn! Er sulten, legger på tallerken like mye som jeg vanligvis spiser, men halvveis ut er jeg stappmett og får ikke ned en bit til... Irriterende, for da blir jeg jo sulten igjen nesten med én gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #7 Del Skrevet 24. juli 2006 Morsomt å lese - jeg er 9 - 4 og har det bedre enn på lenge. Jeg har spist meg i hjel die ukene, men nå avtar matlysten litt og bra er det. Og det har jo vært en knallsommer hittil, så jeg har sittet mye inne, orker ikke varmen. Bor like ved stranda men orker ikke den heller siden man ikke skal bade nå, og dessuten må jeg tise hele tiden. Leste ei som tok seg deilige sommerbad... tør du det nå? Jeg fikk beskjed om at det skulle jeg holde meg unna, t.o.m badekaret.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*2 søte små* Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei! Beklager sent svar, men jeg har vært på ferie. Ja har absolutt begynt å få litt mage. Klærne er trange og føler meg oppblåst og stor, men vet jo at det er en veldig fantastisk grunn til at jeg har det sånn så alt er til å leve med. Har faktisk kjøpt meg en mammabukse og en topp allerede. Veldig behagelig. Ellers så kjenner jeg meg veldig igjen i det å bli fort mett. Spiser nesten ingenting og så føler jeg meg helt sprekkeferdig. Skal på den første svarngeskapskontrollen hos lege den 26. juli så det blir spennende. Men har allerede vært til ultrayd i uke 7 og 9 pga litt probemer så jeg vet at alt står bra til. Vet dere når man kan se kjønnet? Fortsatt god sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugler Skrevet 24. juli 2006 #9 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei igjen, tror ikke man kan se kjønnet før tidligst uke 14-16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*2 søte små* Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei igjen jenter! Nærmer meg fullgåtte 10 uker og har vært på første svangerskapskontroll idag. Alt stod bra til og et skritt videre på veien. Formen begynner å bli bedre..heldigvis og er ikke så trøtt som jeg var tidligere heller. Hvordan var deres svangerskapskontroll? Hva ble gjort? *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugler Skrevet 26. juli 2006 #11 Del Skrevet 26. juli 2006 Formen bedre her også! Var hos legen forrige uke og ble litt overrasket da han sa at det var endel prøver de ikke kan ta før i uke 12 - med forrigemann tok jeg alt i uke 7!? Har det skjedd mye på den fronten på 4 år? Så det ble kun urinprøve og stikk i fingeren for å sjekke blodprosent, også ble jeg veid. Underlivsundersøkelsen tok jeg da jeg likevel var på UL på sykehuset i uke 7, så det var unnagjordt Fikk skjemaene med meg hjem for å fylle ut før jeg skal tilbake i uke 12. Kjenner ei som var til kontroll hos legen (Oslo) i uke 10, med neste kontroll i uke 24! Kan det stemme? Legen mente at det var nye retningslinjer fra regjeringa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*2 søte små* Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 28. juli 2006 MIn lege sa ingenting om at det var en del prøver man ikke kunne ta før i uke 12. Tok HIV (Huff synes det nesten er fælt...tenk om liksom) test, antistoff screening og vanlig Hb og urin us og den selvfølgelige GU da.Ja ja sikkert vanlig da. Håpa vi kunne hørt på hjertelyden men det gikk visst ikke enda. Kjedelig. Skal iallefall tilbake i uke 15. Ble sykemeldt i to uker nå pga kvalmen - er til tider fortsatt veldig plaget av kvalme. Gleder meg til det gir seg. Gikk du til jordmor sist? Tenkte jeg skulle det nå når hun kommer tilbake fra ferie. Synes liksom legen blir litt uvitende og teknisk på en måte. God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugler Skrevet 1. august 2006 #13 Del Skrevet 1. august 2006 Hei igjen, Formen bedre? Jeg jobber fullt og har vært veldig sliten de siste ukene, men nå som varmen ikke er så intens har det blitt litt bedre. Rart at det er så forskjellig praksis hos legene!? Gikk ikke til jordmor sist, men vurderer sterkt å kombinere det med legekontrollene nå. Har hørt at man kan ta annenhver kontroll hos lege/jordmor. Sist var jeg litt redd for stress rundt fødselen, bodde i Oslo da, og valgt Aker istedenfor Ullevål for å slippe å "føde i kø". Men så gikk vannet uten at noe skjedde, og jeg måtte settes igang og endte derfor på Ullevål likevel Der var det som jeg fryktet veldig mange andre, så jeg så såvidt jordmor, visste ikke hva hun het engang og det hele ble ikke så rolig og trygt og tillitsfult som det sikkert kunne vært. Blir sikkert bedre denne gangen Var forresten på ny UL i går! Sliter med veldig vondt i magen + at symptomene jo har roet seg ganske mye, så vi tok en sjekk for sikkerhetsskyld og der inne var det action! Så ut som h*n danset :-D Veldig moro å se. Var 10 + 5 i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinema og Odin 16/2-07 Skrevet 1. august 2006 #14 Del Skrevet 1. august 2006 Hei! Jeg er 10+2 i dag 1.aug og det er utrolig artig å høre om hvordan dere andre har det. Selv har jeg fått litt større mage, men er usikker på om det er bare fett. spiser mer nå enn før, apettitten er enorm!! Må begrense meg litt. Ellers er jeg ikke kvalm, ikke svimmel. Jeg blir litt fortere sliten og trøtt, men det er overkommelig. Brystene har vært veldig ømme, men de er mindre ømme nå. Gleder meg til uke 12 har vært. Da kan jeg føle meg mer trygg på at fosteret holder ut i de siste mnd. Er det fler som opplever " knip" i høyre siden av magen? Spes hvis jeg har vært litt aktiv og så skal sette meg eller reise meg. Er litt bekymret for dette..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*2 søte små* Skrevet 1. august 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 1. august 2006 Hallo! Nærmer oss 12. uke. Veldig deilig å se det tallet selv om det fortsatt er to uker til 2 trimester. Skal egentlig på ultralyd til torsdagen 3/8 - bestilt for lenge siden men jeg tror jeg skal avbestille den siden alt har vært så bra i det siste. Tenker å gå annenhver gang til jordmor og lege jeg også. Har ikke møtt jordmor her enda, så jeg håper at vi får god kjemi. Litt viktig siden dette er første gang og alt er så spennende og usikkert. Til Tinema: Har også opplevd knip, men på venstre side og spesielt etter at jeg har vært mye i bevegelse. Det er derfor jeg er sykemeldt nå fordi det er så utrolig stress og tempo på jobben at jeg fikk vondt når jeg gikk. Hadde det for to uker siden hver dag, men denne uke har jeg ikke merket noen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugler Skrevet 2. august 2006 #16 Del Skrevet 2. august 2006 Hei jenter, Jeg har det også, og har blitt fortalt at det er leddbånd og muskler som tøyes. I tillegg begynner magen allerede nå med litt "prøverier" - kynnere. Disse kommer gjerne om man har vært aktiv eller har stresset og det kjennes som alt blir veldig hardt og tungt og da kan disse strekkesmertene bli enda vondere. Jeg synes det hjelper å ikke reise seg fort f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå