Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for det første: må man modnes før man får rier? alltså, er alle i en prosess der ting har begynt å modnes når riene begynner, eller kan en fødsel starte uavsett og at de startende riene/kynnerene modner og åpner? jeg var til kontroll idag og til tross for mensensmerter som kommer og går, og til dels kraftige kynnere i ny og ne så var det lite tegn til modning..

for det andre: hva er den stikkenede, litt trykkende følelsen jeg har av og til nedentil? føles ut som det er små nåler som stikker, og så føles det "hvodent" ut på en måte.. skjønner dere hva jeg mener?

har nå 30 dager igjen og kjenner jo at det hadde vært greit med noen tegn på at kroppen begynner gjøre det den skal liksom.. jeg måttes settes ignag umoden sist, og ønsker så inderlig å slippe fra det denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man trenger ikke nødvendighvis være moden før riene begynner. Vannavgang feks, kan skje nesten når som helst i svangerskapet...Selv om det ikke er så vanlig.

Skrevet

det med modninga vet jeg ikke, men det du kjenner der nedentil, kan vell kanskje være babyens hode? vet ikke om babyen din har lagt seg med hodet ned da. jeg tror jeg har kjent det samme som deg, og følte det var babyen som stanget hodet i bekkenet. nå er det mer som om han sklir lenger og lenger ned. hodet stikker vel snart fram mellom beina mine:)

Skrevet

haha:-) stikker frem ja.. kan kjennes slik ut! er noe som trykker der, han ligger med hodet rette veien, og har synket litt ned siste uken. men han er ikke festet, og vil nok ikke gjøre det heller da ikke første mann gjorde det.

kan liksom kjennes so han skrur seg nedover av og til.. jeg har ikke noen halsbrann lenger, men tisser veldig mye. det kan vel og bety at han er på vei nedover..

Skrevet

tusen takk, det var akkurat det jeg lurte på!! av og til får jeg på følelsen at absolutt ALLE gravide går rundt med flere cm åpning og er helt modne mange uker før termin.. det kan ta motet fra den mest motfulle noen ganger:-)

Skrevet

De stikkningene (som kjennes som små nåler) kan oxo høres ut som kjede kramper,dette kan en oxo få i endetarmen og kommer av at en knyter seg mye. Det fikk jeg til svar hos fysio ihvertfall.

Da var det vikrig å ta knipeøvelser der en holder i 10 sek og slipper helt igjen og passer på å være besvisst på at en ikke går rundt å kniper i de musklene ellers.....

Skrevet

hmm.. det visste jeg ikke! skal prøve å kniiiiiiiipe godt neste gang:-)

Skrevet

De stikkingene i underlivet kan være livmorhalsen som trekker seg tilbake, og det betyr jo at modningsprosessen din er i gang:)

Var på foreredende samtale hos jordmor for noen uker siden, og hun sa at noen kvinner kjente at livmorhalsen/tappene trekker seg tilbake som små stikkinger i skjeden..

Skrevet

jeg håper sån at det er det som skjer ser du:-) men ble jo litt skuffet igår da jm på føden sa det ikke var mye igang enda.. nå likte jeg helle ikke heller, og hun "gravde2 neo voldsomt inni der, virket nesten som hun ikke helt visste hva hun skulle kjenne etter.. kan jo allids velge den måten å se det på jeg da, at ting er begynt å skje i det smånne, men at hun ikke kjente det.. hehe.. gleder meg til kontroll hos min egen jm om to uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...