Gå til innhold

Amming i offentlighet , barn over året------)

Anbefalte innlegg

Hvordan reagerer du om du ser en mor amme sitt 1,5 år gamle barn.??

Hvis du ikke synes noe om dette, hvorfor / hva er det som gjør at du mener det ikke passer seg??

Hvorfor synes du det passer seg å amme et barn på vel året??

Jeg har et barn som er over året og jeg ville ikke ha nølt med å amme offentlig om det hadde blitt en situasjon der lille hadde ønsket det. For lille er amming mye mer enn bare melka. Nærhet, trygghet, trøst og kos bla :-)

Men nå har jeg ikke vært i denne situasjonen , for lille vil ikke ha pupp ute, for det er så mye annet å se..løpe,...

*Bare lurer..*

Fortsetter under...

"Hvordan reagerer du om du ser en mor amme sitt 1,5 år gamle barn.??"

---Kuuult, flere enn meg som ammer over et år.

"Hvorfor synes du det passer seg å amme et barn på vel året??"

---I mine øyne er pupp bra også etter fylte 12 mnd, både som mat, trøst, kos og verktøy for å fremme tilknytning. Ang. tilknytning mener jeg at en sunn og god tilknytning til foreldrene skaper en trygg plattform for utforsking av verden og etter hvert uavhengighet i stadig større grad - på egne premisser og i eget tempo. Her er altså ammingen et godt, men ikke avgjørende verktøy. Vet ikke om dette lyder fornuftig i andres ører, da ;o)

Forøvrig ammer vi der vi må, men jeg har alltid skjult puppen litt. Sitter ikke mest synlig på kafeen eller i den mest trafikerte delen av kjøpesenteret. Når det er "krise" tror jeg forøvrig de aller fleste synes det er bedre med amming enn et hyyyylende barn ;o)

fLOTT!!!!

Låner et nick her nå, derfor anonym:-)

Men jeg er ikke redd for å amme offentlig, og skuler folk stygt på meg, så la de skule:-) (må da kunne være mer intressante ting å glane på enn meg og lille som ammer:-)

Ammet største til 2 år, og håper å få ammet like lenge denne gangen.. Om lille ønsker det da:-)

Før jeg fikk barn var jeg veldig kritisk til det. Men jeg må si det har forandret seg! Nå tenker jeg at jeg håper jeg kan amme et par år, det føles veldig riktig. Jeg tenker at amming er nyttig for ungen og at det er en flott måte å skape en trygg og nær ramme rundt ungen. Jeg tenker til og med litt på å få til tandemamming når vi etterhvert går i gang med en til. Bare kos å se andre amme, også store unger. Men for all del, det er supert med litt diskresjon hvis andre tar seg nær av det:o)

Var for en stund siden for å ta blodprøve og da var det ei lita jente som skulle før meg. Stakkars jenta var så fortvilet etterpå, men når mora la henne til brystet roet hun seg for og virkelig koste seg og var helt trygg..

Jenta var stor, men jeg syntes kun det så flott ut.

Ungen trengte dette.

Annonse

Ja, ikke sant det ser herlig ut? Snuppa mi foreslår pupp til alle som gråter. Mimi (baby) sier hun (uansett alder) - og så drar hun i genseren og sier PUUP. Hun falt og slo seg skikkelig, det este ut en diiiiger kul i panna. La henne til, og hun roet seg med en gang. Slapp og gråt litt innimellom, men så tydelig hvordan puppen ga trøst!

Ja, det er då verkeleg ok å amme born over året.

Eg ammar jenta mi på 13 mnd overalt.

Dei som synest det er ekkelt, får berre synest det. Helsestasjonar og barnelegar anbefalar uansett oss som har 1-åringar å amme til minst september pga pollen, amming kan forhindre utbrudd.

Eg ammar fordi det gir barnet mitt eksklusiv næring og flott kontakt.

barn som får pupp synes jeg skal få det når de trenger det...uansett om de er hjemme eller borte. Krisen kan bli mye mindre hvis puppen kommer frem til trøst- og ikke minst billig f eks på kafe`så slipper man å kjøpe dyre drikkebokser når barnet kan få noe som er mye bedre!

Jeg har ammet min 1 1/2-åring offentlig, så jeg har ikke noen problemer med å se andre gjøre det. Syns det er koselig. Ser nok to ganger - og litt rart på noen som ammer en 3-åring, men det er fordi jeg aldri har sett det - ikke fordi jeg syns det er dumt.

Men jeg vet at mange ikke liker å se store barn bli ammet offentlig. Derfor passer jeg på at gutten må komme under genseren til puppen - ikke å slenge ut puppen. Og han får bare hvis han (eller de rundt han) trenger at han får det... Ikke vits å ha et grinete barn hvis 2 min. amming kan ordne det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...