Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 har enda hele 12 uker (!) igjen til termin..men har de siste ukene blitt drittFEIT føler jeg....jeg hater gravidbukser...for de må man dra så langt oppi livet og da for jeg jo en feit rygg oxo, uten form i det hele tatt! dessuten har jeg ikke fått en skikkelig kulemage men mage over alt liksom:-( siste kontroll for 2uker siden veide jeg 74kg...veide 63 da jeg ble gravid og var veldig slank da! jeg spiser jo sunt men kunne vel ha beveget meg mer...men orker så lite i varmen.. .kan det være vann i kroppen min? elr er det noe du bare for i de siste ukene før fødselen?? jeg kjenner kroppen min ikke igjen og føler meg svært deprimert for tiden....kommer nok aldri opp i str 36/38 mer!! soory, at jeg klager men måtte bare få det ut...er så lei,varm og tung i kroppen...og hele 12uker igjen!!:-( heldigen dere som skal føde nå snart.............
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Altså.. Berre slik at d e sagt,så he ikkje ej noke spesielt peiling.. Men he jo lest litt og hørt ka andre he sagt. Men ska komme t saken.. Ej går ikkje i gravide bukse.For d takla ikkje ej.Men he derimot funne mej en del bukse og shortsa som der e strekk i livet på.Og d funka veldi bra,syns ej iallfall. Ej he jo gått opp 20kg til no,og he fått vite at d e ikkje noke unormalt.E jo forskjelli fra person t person kor mykje en går opp og ikkje. E jo selvfølgeli tiltak å jer noke når d e så varmt.Men i stadenfor å synes synd på mej sjøl,så bruka ej å berre å komme mej opp av sofaen og jer noke fornufti. Vatn i kroppen kan en nå vel få når som helst.Dei som ikkje e gravid he jo oxo vatn i kroppen.Men e d ej e plaga me no. Om du vil passe inn i 36/38 e jo opp t dej sjøl i grunn.Om du virkeli vil tbake i den størrelsen så e d jo eventuelt berre å trene etter fødselen.Du kjem jo uansett t å gå ned i vekt ijen etter småen he komt t verden:) Alle he vel en dårli dag en gang i blant!Men d går nok bedre ska du sjå E nok varmen som jer d slik;) Lykke til da:)
Mammas lille venn Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Du må ikke være lei deg. Det er ikke rart at vi som er høygravide om sommeren føler oss ekstra feite. Da sprader folk rundt i sommerklær og ser lekre ut, mens vi ikke kjenner oss selv igjen. Trøst deg med at dette er en forbigående fase, og at gravide kvinner er fantastisk flotte. Vi jenter er ekstremt kritiske til oss selv, og det må vi slutte med. Jeg er sikker på at du er kjempeflott nå. Jeg har seks uker igjen, og har også begynt å bli stor og tung. Heldigvis har jeg folk rundt meg som sier jeg er fin som høygravid. Det er jeg sikker på at du også er. Ikke vær for streng med deg selv, jenta mi. Ikke så lenge igjen nå, og når du begynner å amme raser kiloen av skal du se:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Skjønner at du klager og føler deg ukomfortabel, men om du var veldig slank da du ble gravid er det jo naturlig at du går opp en del, og bra for deg! Og at du blir svært deprimert kan jo ha en sammenheng med å være litt hormonell i tillegg? Har også i perioder vært veldig ukomfortabel med meg selv og at kroppen forandrer seg, men nå (har ti uker igjen) føles alt så meget bedre. Slapp av, snart blir det kaldere og du blir mindre hoven, og angående gravideklær så er det meste av de generelt ulekre! Spis litt jordbær, putt beina i kaldt vann og slapp av. Du blir sikkert like fin igjen etter fødselen!
Brillemamma Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Heihei! Jeg vet akkuratt hvordan du har det. Jeg har også alltid vært tynn og hatt en fin kropp. men nå føler jeg meg bare stygg og feit. Jeg veide også 63kg før graviditet, nå i uke 32 er jeg oppe i 79kg!! Så du kan tro kroppen min har forandret seg totalt ja! Brukte str s og 36 før, noen klær i xs og 34, men nå må jeg opp i str L og 42 og sånn. Synest selv det er helt forferdelig! Men jeg prøver å tenke framover, og glede meg til babyen kommer, og jeg tenker at iallefall noen av kiloene kommer til å renne av av seg selv. Så får jeg heller trene bort de resterende kiloene.. Nei, nyt sommeren og tenk på det vidunderlige du bærer inni magen din!! Når alt kommer til alt så skulle det jo egentlig bare mangle om ikke kroppen forandret seg denne tiden, tenk, vi bærer jo på ett nytt liv i magen vår! Klem til deg!
Klukkhøna Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 EHEM: Ja ... jeg hadde akkurat klart å trene meg NED i 78 kg før jeg ble gravid. Kjempestolt var jeg, og det hadde kostet meg mye slit og svette. Jeg er ingen matgris men kroppen min blir veldig fort stor, og ikke er jeg spes høy heller. På tross av at jeg har passet på og strevd står nå vekta nå på 98 kg og har en mnd igjen. Pupper i str E og en gedigen mage. Blir lei meg jeg, når flotte gravide får tunnellsyn og klager over sine ganske små kilo. SNÆPP UT ÅFF ITT:) Det er ikke så galt:) finn deg en deilig skygge eller et kjølig soverom og ta deg en god lur, spis kjøleskapskald frukt, og gå deg en liten tur i kveld når det kjølner så smiler du snart igjen.
Murmeline Skrevet 21. juli 2006 #7 Skrevet 21. juli 2006 Hater egentlig vektinnlegg, men vet jeg kan bidra m noe positivt akkurat her:) Jeg startet på 62 kg, oger må 75, dvs enda mer enn deg. Var svært tynn for jeg ble gravid, for har bred benbygning. Hoftebena stakk ut masse osv. Var hos jm i går, og jeg sa dette til henne, og at jeg syntes det var mye. Men vet du hva hun svarte? I så fall trengte du det! Det jeg så som en feit ekkel kropp, syntes hun så sunt ut. Hm.....
KlemC 3småUnder3år Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 HAr 7-8 uker igjen og veide det samme som deg før jeg ble gravid.. 63 og veide nå ved siste kontrollen 76 kilo.. føler meg også litt kjukk og rund men det tar vi av oss etter fødselen... og husk i varmen virker det som om alt du tar inn blir værende... Du får tenke på den lille du venter...
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #9 Skrevet 21. juli 2006 hei du:-) kjenner meg så igjen i det du skriver...jeg er lei denne varmen ass...svetter og oppblåst som ei ku!! gleder meg til og være ferdig og få nurket mitt...forhåpentligvis fasongen min oxo:-)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #10 Skrevet 21. juli 2006 Hei! Jeg har termin i slutten av august, jeg føler meg helt pyton om dagen. veide 75kg før jeg ble gravid, veier nå 92........Jeg lurer virkelig på hvordan dette skal ende, tror varmen og sommeren får oss til å bli litt større. Jeg føler meg hoven i hele kroppen, lårene mine har blitt klumpete, hater å se meg i speilet, svetter mye...Men jeg jobber fremdeles 100%, går til og fra jobb hver dag og trener fast 2 ganger i uken. Spiser variert og riktig, skeier ut med jordbær og is inni mellom.... Har egentlig et ønske om å slippe å veie meg resten av svangerskapet.. Men vi får holde ut, det er altså flere som føler det som oss!
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #11 Skrevet 21. juli 2006 Som flere av dere her var jeg også en lik størrelse som dere, veide 64kg, og har passert 80 kg, har ikke vært hos legen på 1 uke, skal på mandag, da har jeg passert termin som er på søndag. Har sikkert gått opp enda mer. Stresser ikke med noe, nyter livet og McDonalds, haha..Men lille gutten har ikke planer med å komme ut enda...grrrr....jeg synes det er kjempetungt, men hallo? det er jo verdens mest naturlige ting, så jeg har ikke fokusert noe på vekt i det hele tatt, vi er som vi er, og etterpå blir flesteparten oss "selv" igjen. Nå har jeg sitte å soglet i høstkatalogen til H&M, skal bli skikkelig deilig å få shoppe vanlige klær til meg selv etter å ha fått av litt av det ekstra, hehe :-) Har også gått fra å føle meg bare gravid, til at nå blir jeg faktisk snart mamma!!! har ikke tenkt på fødslene før, men nå både gruer og gleder jeg meg. Og ihvertfall til etterpå :-) bare masse gleder!!!!! håper jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #12 Skrevet 21. juli 2006 takk for masse svar:-) det hjalp meg veldig siden jeg virkelig sto opp på feil fot i morges...spess etter og ha sett meg i speilet...men jeg gikk ut og shoppa meg 2 topper på h&m for jeg var så deppa og det hjalp på...de så ganske ok over gravid buksene mine..... ellres handla jeg litt mer babytøy...hjelper alltid på humøret men kansje ikke på visa kortet hehe:-)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. juli 2006 #13 Skrevet 21. juli 2006 Jeg føler med deg! Jeg har det akkurat make i da så det var litt rart å lese innlegget ditt, kunne vært skrevet av meg selv! Vi får bare trøste oss med at vi blir nok "normale" igjen etter fødselen..
Surredama Skrevet 21. juli 2006 #14 Skrevet 21. juli 2006 Det viktigste akkurat nå er jo at barnet i magen har det bra. Dersom man har lite underhudsfett før graviditeten, så er det viktig å legge på seg også en del fett. For forskning viser at barn av mødre med lite underhudsfett i graviditeten har større sjanse for bl.a. hjerte- og karsykdommer. Tror jeg så dette på nettsidene til Folkehelseinstituttet, www.fhi.no , men finner det ikke akkurat nå. Dessuten er det viktig for deg som er så slank fra før å ha litt ekstra fett å gå på i ammeperioden, så du ikke blir undervektig og ikke har nok energi til barnet! Jeg har også en periode vært litt oppgitt over vekten. Trodde ikke på forhånd jeg skulle legge på meg mer enn gjennomsnittet, men det hadde jeg alt gjort mange uker før termin. Men tror igrunn at kroppen legger på seg det den trenger. Mange kilo renner av like etter fødsel, noen forsvinner etter noen måneder med amming. Er det noen kilo igjen da, så klarer jeg vel fint å kvitte meg med dem da sikkert. Ikke noe å bekymre seg over. Men må jo innrømme at jeg ikke føler meg så slank å delikat akkurat nå. Ikke moro å ikke finne store nok mammabukser på mange butikker eller måtte kjøpe mammabukser i størrelse L når jeg bare er 162 høy og normalvektig fra før. Men det sier igrunn mer om hvilke størrelser butikkene tar inn og hvor små bukser de kaller størrelse L osv. Ikke så rart det henger masse bukser igjen i størrelse 34 og 36 (og ingen større), for er sikkert nesten ingen som får dem på seg;)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #15 Skrevet 21. juli 2006 "dytter" enig med deg hovedinnlegger. ikke lett og se at kroppen eser ut mens du ikke kan gjøre noe med det...men,det er vel endel av kaken vi må spise det......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå