Gå til innhold

Keisersnitt...


Juliemamman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde planlagt keisersnitt, under full narkose, med førstemann. Regner med at det blir det samme denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mannen din være med da?

Jeg tenkte å bare ha epidural (eller heter det spinal?), men vet ikke helt hva de anbefaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et KS med full narkose og ett med epiduralbedøving. Det var bare helt utrolig deilig å være med under operasjonen......

Den fineste opplevelsen jeg noen gang har hatt !!!!!!

hvis vi lykkes nå, får jeg nok epidural denne gangen og, tror nok de anbefaler det, siden det er mer "styr" rundt en full narkose. Er jo alltid en viss risiko med å legge folk i narkose. Men det kan jo være forhold som tilsier at det er bedre.

håper uansett du får en like fin opplevelse som jeg hadde :-)

Lykke til !

Ved narkose tror jeg ikke mannen får være med, det fikk ikke min, men med epidural, er han like aktiv som ved en vanlig fødsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :).

Håper jeg får epidural,jeg. Er jo en del av sjarmen at pappaen også får være med :). Hvor lenge lå du på sykehuset etter keisersnittene,da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil dere ta keisersnitt???

Bare lurer..... for jeg følte meg ganske snytt når jeg ble tatt keisersnitt på....fikk ikke oppleve det som alle snakker om liksom.

Det er bare et spørsmål ikke kritikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Audrey Horn.

Lov å spørre, vettu :). Nå kan jeg selvfølgelig ikke svare for andre, men jeg kan svare for meg selv. Jeg skal søke om keisersnitt pga at jeg sliter med traumer etter at jeg ble misbrukt som barn. Etter gu, er jeg "syk" i en uke etterpå pga alle minnene som strømmer på, så i samråd med psykolog har jeg funnet ut at keisersnitt er det beste for meg.

Må legge til at jeg har født på normalt vis en gang før, men det var mens barndomsminnene ennå var fortrengt. Det var etter den fødselen at ting begynte å gå opp for meg, og jeg ble alvorlig psykisk syk. Ønsker jo ikke at det skal gjenta seg en gang til...

Dette ble et veldig personlig svar, men det er nå en gang slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, stakkars deg!

Det var trist å høre, men du virker jo som du takler det "bra".

Skjønner virkelig at du har tenkt gjennom dette her!

Lykke til med keisersnittet, alt gikk fint for meg. Synes ikke mye akkurat. Jeg var våken, men alikevel er det litt uklart når jeg tenker på det....

Men jeg var jo syk da, og det hastet og alt var litt stress.

Så lenge det går bra med babyen, det er jo det som er viktig!!!!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å skrive at jeg syns det er litt feigt å ta keisersnitt når en ikke vet hva en gjør.. Men når jeg leste hva du har gått gjennom OG har født før, skjønner jeg deg..

Jeg for min del kunne aldri tenke meg KS og ikke epidural heller. Fødte for halvannet år siden uten noe bedøvelse... Og det skal jeg gjøre igjen i februar...

Og i dag er jeg 12 uker på vei, og hurra for det!!

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i rullestol, og har en kropp som er "alt annet enn normal" rent anatomisk. Huff...det hørtes litt villt ut:-)) Men saken er den at jeg gjerne ville føde vaginalt, men da jeg var 37 uker på vei, ville ikke ryggen min mer. Derfor ble det bestemt at jeg skulle bli satt igang. Jeg fikk kunstige rier, og samtidig gjorde kroppen det den kunne for å holde babyen på plass (i og med at det var for tidlig, og jeg var umoden). Så det ble mange krefter som jobbet imot hverandre, og etter fire døgn med rier, klarte hverken jeg eller babyen mer. Derfor ble det da keisersnitt. Måtte ha full narkose fordi jeg har operert i ryggen tidligere. Satte inn noen jernstenger, som det hadde grodd benvev rundt, og dermed gjorde det umulig å få satt epedural.

 

Mannen får ikke være med når det er narkose-snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde første gangen.... men for smalt bekken. Så da ble det heldigvis planlagt andre gang.

Etter keisersnitt ligger man en uke på sykehuset. Man blir "jaget" opp av senga ganske kjapt......Slet litt med betennelse i såret første gang og da tok det litt tid å komme seg, samt at det kan være ubehagelig å ligge i senga å amme, når ungen sparker i såret :-)

Er nok av ulemper og fordeler med keisersnitt. Man får jo ikke lov å bestemme seg for det bare av "estetiske" grunner her i Norge, slik at de som får det, har jo en grunn. Urettferdig å si at det er "feigt" med KS !!!! Det er jo en operasjon, og krever lengre tid i etterkant. Når det er sagt må jeg si at for meg har dette vært en kjempeopplevelse....

Kanskje en ide å gå inn på keisersnittdebatten ??? Kan hende du får mange gode råd og tips der og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også skal søke om keisersnitt. Grunnen til det er er grusom første fødsel som endte med hastesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :).

Dette er iallefall noe jeg har tenkt grundig igjennom, og er ganske bestemt på. Tror nok de fleste som tar keisersnitt har tenkt godt gjennom det på forhånd, og har en grunn til det. Det er jo ingen lettvint løsning uansett, mtp på alle komplikasjonene som kan komme i etterkant...

Klemz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...