Gå til innhold

må sove i vogn i barnehagen, gutten min er ikke vant til det..

Anbefalte innlegg

gutten min på 2 år skal begynne i barnehagen snart, og der er alle nødt til å sove i vogn. Enten de vil eller ikke.

Han har ikke sovet i vogn siden han var bitteliten baby, og jeg syns dette er utrolig teit, det syns alle jeg har snakket med også.

er dette vanlig, eller? har ikke hørt om andre barnehager som har det sånn.

Og når han skal ha tilvenning så må jeg ha med meg lillebroren hans også siden jeg er alene med dem på dagen, og da har jeg ikke mulighet til å drive og styre i flere timer med å få ham til å sove i vogna.

Eneste mulighet er at han må la være å sove. stakkars, han kommer til å bli utslitt...

Kan jeg kreve at han får sove i seng, eller må jeg bare godta dette?

Fortsetter under...

Du blir nok nødt til å kjøpe en (brukt) vogn i tillegg til den du har, slik at en vogn kan stå i bhg. Altså får du en utgift, og det er ILLE.

Men antakelig mer til å leve med enn å få vognen frem og tilbake til bhg hver dag i et år eller mer.

kommer nok til å ha litt problemer med det ja. Det vil si at jeg må gå til barnehagen (har ikke bil) med tvillingvogn, to barn OG en ekstra vogn.

hehe... men det ordner seg alltid på et vis, takk for svar forressten..

(oi -var visst anonym i det første innlegget mitt jeg..)

HI: "Nødt til å sove i vogn enten de vil eller ikke."

Det vil nok ikke din gutt så lenge du er der, og jeg råder deg til IKKE "å drive og styre i flere timer med å få ham til å sove i vogna" når dere er på i bhg sammen for tilvenning. Eneste mulighet er, som du sier "at han må la være å sove, stakkars." Men heller enn å la ham bli utslitt, synes jeg du bør gå hjem med ham og broren når det blir sove-tid i barnehagen de første innkjøringsdagene.

På siste innkjørings-dag råder jeg deg til å gå når det nærmer seg sove-tid, og la personalet legge ham. Det er neppe noe stort problem når du ikke er i nærheten, selv om det er i vogn. Så kan de ringe deg når han har sovnet, og du kan være der når han våkner.

--------

Men som svar på spørsmålet dit om du kan kreve at han skal få sove i seng?

Ikke så greit for en liten bhg eller en avdeling hvor de andre sover ute, og bare en person er tilstede der de sover, en annen har pause og en eventuelt tredje person er syk, avspaserer eller er på møte, kurs, i foreldresamtale etc. Da er det ikke en person ledig til å være til stede ved sengen der din sønn skal sove. Kanskje du kan få ordnet med hjul på en seng? Da er det en seng, men den kan likevel trilles inn i vogn-skuret når den ikke er i bruk. Lettere dét for en bhg-dame enn å bære en seng inn og ut.

squeezy

Hvis problemet er å transportere en ekstra vogn til bhg EN GANG, så den kan stå der og brukes til soving, så har jeg følgende forslag:

- Du går til bhg andre eller tredje innkjøringsdag med bhg-barn og baby i tvillingvogna.

- Du lar tvillingvogna stå i bhg, og BÆRER baby hjem.

- Du triller baby tilbake til bhg i ekstra-vogna.

- Du får med deg begge barna i tvillingvogna når du skal hjem, og lar ekstra-vogna bli i bhg fram til neste sommer.

Problemet er derved redusert fra å gå med tvillingvogn, to barn og ekstra-vogn til å bære én baby én gang.

Annonse

Dette venner han seg fort til! Det er utrolig hvordan det virker på barna at alle de andre gjør det samme. Vår sover i vogna i barnehagen hver dag men nekter hjemme, han hadde heller aldri sovet i vogna før han begynte i barnehagen. Du må jo for all del ikke være til stede når han skal lære seg å sove i vogna i barnehagen..dette har personelat god erfaring på og de forteller deg helt sikkert hvordan dere skal takle dette. De gjør det samme fra år til år med alle barna så de har nok funnet noe som fungerer. Vi bør kanskje minne oss selv på at vi er neppe de eneste med "sære" barn. Det utrolige er at de får alle til å sove på samme tid også!

Det er mange billige brukte vogner til salgs som du kan ha stående i barnehagen!

Der vår lille skal begynne sover fleste barna ute i vogn.. Vår lille er ikke vant til det, og snakket med personalet at jeg trodde det kom til å bli problem.. Etter som han er altfor nyskjerrig til å slå seg til ro i vogna,men de andre små leker rundt..Men vi ble enige om å prøve på følgende måte.. Jeg tar med både reiseseng og vogn, så prøve bhg personalet og legge han i vogna, og lar han ligge der litt - går ikke det flytter dem han over til senga.. For hver dag lar de han ligge lenger og lenger i vogna før dem flytter ham.. Og til slutt tror jeg det kommer til å gå bra.. Skal prøve her hjemme og i ferien..For da kan pappa prøve.. Tror jeg som mor er lettere å lure enn andre...

Det kommer helt sikkert ikke til å bli noe problem når alle de andre barna gjør det. Vår datter nekter å sove i seng på dagtid og har alltid vært vanskelig å legge selv i vogn. I barnehagen hennes sover de i senger og det er utrolig nok ikke noe problem for de å legge henne (det går fortsatt ikke hjemme). Utrolig hvordan slike ting går seg til i barnehagen når det er sånn de andre barna gjør det.

jeg er sikker på at det ikke blir noe problem for han å sove i vogn. jeg har jobbet i bhg og vet at selv om unger kan være vanskelige å legge hjemme sovner de lett i bhg.

i bhg min vesle tulle skal begynne i sover de på feltsenger! hun er 1 år og er høyt og lavt. hjemme ville jeg nok hatt STORE problemer med å få henne til å sovne på ei feltseng. men jeg er ikke i tvil om at de klarer det i bhg.

La de voksne i barnehagen legge han i vognen mens du ikke er der. Det er utrolig mye lettere for dem å få til nye rutiner med barna enn det er for oss foreldre. Jeg tror han kommer til å venne seg raskt til det.

I vår barnehage kunne vi velge om de skulle sove i vogn eller inne.

Jobber i barnehage..Har hatt mange barn som på høsten ved oppstart ikke har vært vant til å sove i vognen..Men dette har ikke vært noe problem med noen av barna, og det er blitt endel etterhvert..

De er sååå flinke til å tilpasse seg og har sovet godt i vogn alle sammen..Selv om de ikke har sovet i vogn siden de var baby..Dette går sikkert bra me gutten din også:)Lykke til!

Annonse

Jeg ville ikke at min datter skulle sove i vogn, og tok med reiseseng. De fant et sted til henne, og bruker babycall. Det kan da ikke være et problem for barnehagen. Vi er en liten barnehage, men flere som sover inne nå. Jenta mi sover lengre og tyngre inne enn ute, og jeg synes at jeg må kunne bestemme det selv, så lenge det er lett å løse..

Men som de andre sier; hun venner seg sikkert til å sove ute også.

Beklager hvis spørsmålet er litt teit, men: sover barna i sportsvogn med seler? Gutten min hater jo å ligge fastspent i vogna for å sove. Hjemme løsner jeg selene når han sover hvis jeg sitter i nærheten.

Kjære deg !

Ikke ta problemet på forskudd . De ansatte i barnehagen har masse erfaring med barn og det ordner seg nok !

I barnehagen til datteren vår sover alle barna unntatt ett i vogn ! Vi kunne ta med reisesengen hvis vii ønsket det , siden de ikke hadde flere sprinkelsenger igjen .

Vi valgte å ta henne hjem for å sove første tilvenningsdag , andre dagen la de ansatte henne ut i vogna uten oss tilstede , og tredje dagen var jeg sammen med henne bare i en halvtime så da la de henne også !

Snuppa har aldri sovet i vogn uten å bli trillet før , og det gikk helt uten problemer ! Så vent med å beskymre deg til dere har prøvd;-) Mulig det går knirkefritt for dere også !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...