Gå til innhold

Hjelp! Haster!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper noen vet!

Blir ferdig med mastergraden min i september etter å ha hatt 7 måneders fødselspermisjon. Nå har jeg visst blitt gravid igjen, er 10 uker på vei. Vil ha termin 17.februar, og etter mine beregninger vil jeg ikke rekke å opparbeide rett til fødselspenger. Vi vil få kjempeproblemer med å klare oss på en lønn med kun engangsstønad på meg. Kan jeg melde meg opp på ett studie, og så ta permisjon. (Er jo ikke så mange spennende studier på restetorget). Hvor nøye vurderes årsaken til permisjonen? Er jo en stund til jeg skal føde da!

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Snakk med lånekassen! Fortell dem om situasjonen og spør hva som er dine muligheter - også om du kan melde deg opp til nytt studie uten planer om å fullføre det. Uansett om man har planer om å gjøre ting de sikkert vil misslike kan man alltids spørre hva som vil skje dersom man gjør det, sånn hypotetisk... Oppgi et annet navn hvis du er redd at de skal lage problemer for deg. Og hvis første person du snakker med ikke er velvillig, er kanskje andre person det... Erfaringen min er at det alltids finnes noen som bryr seg mer om deg enn om bedriften/systemet. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...