Gå til innhold

November: Merker dere mye spark??


nina_irene

Anbefalte innlegg

Syntes jeg kjenner det så lite jeg blir litt urolig da.. kjenner jo at det er noe der.. men er ikke så veldig ofte syntes jeg.. jeg er 25 uker på vei.. flere som har det sånn eller??

Har en venninde som er 23 uker. å hu syntes det sparker i ett kjør..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 22+4, og det er bare et par uker siden jeg merket spark for første gang. Dette fordi jeg har morkaka foran.

Nå kjenner jeg spark så og si daglig, men ikke mye. Jeg har fått beskjed om at det ikke er noe å bekymre seg over, så da gjør jeg ikke det :) Det er visst først når man begynner å kjenne masse spark jevnlig at man bør bekymre seg om det plutselig blir stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner mye nå... til å begynne med, kjente eg nesten ingenting... men etter uke 17 kom det seg veldig.. er nå begynt på uke 23 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sparke hele tida hos meg, døgnet rundt.. jeg er i uke 23 (idag!) å har kjent spark siden uke 17-18.. har morkaka bak mot ryggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ganske lite jeg også - er i uke 24. Men det har jeg gjort hele tiden, så da regner jeg med at alt er i orden. Det kommer noen kraftspark nå og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det en som også har begynt å få søvn mønster. Jeg kjente de første sparkene i uke 19 men var helt sikker i uke 20 da jeg pluttselig fikk ett fotballspark en kveld vi så på tv:) Jeg er nå i uke 24+5 og kjenner spark dagelig. (mest om kvelden)

Morkaka mi ligger bak mot ryggen og jeg er ganske spinkel så vil tro dette også har noe å si på følsomhet og hvor lett man kjenner sparkene. Men i begynnelsen (uke 19-20) kunne det gå noen dager før jeg kjente no spark, så ikke bli urolig. Mulig du nå føler det slik jeg følte men om en til to uker så er det nok full fres der inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ka, merker mye spark, har gjort det lenge. Men dette er nr 5, så da mekes det tydligere og tildigere, sies det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der :)

Jeg venter nr 2, kanskje derfor jeg kjenner så mye liv så pass tidlig, fra i uke 19 ca har det vært mye liv der inne, nå "sloss" storebror mye med knøtteliten der inne før middagstid som regel DA er det mye action :) Det kommer tidsnok skal du se!! Noen barn er roligere enn andre i magen, men kos deg med roen, så lenge den varer ;)

Kos og Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der :)

Jeg er i uke 24 og kjenner svært lite. Dvs, de siste dagene har jeg kjent noe som jeg lurer på kan være babyen, men det kan likegjerne være luft -jeg har nemlig det akkurat likens når jeg er dårlig i magen ;)

Viktig å huske på at alle kropper er forskjellig, og alle svangerskap er forskjellige, så ikke sammenlign deg med noen andre :) Lytt heller til kroppen din, det er ikke unormalt å ikke kjenne så mye i uke 25 heller, også spiller det litt inn dette med hvor morkaken ligger, hva slags stilling fosteret ligger i, osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye her og. Men er bare 1 år siden jeg fikk storesøster, og det hadde visst en del å si sa jm. Jeg har kjent liv siden ca uke 12, og flere ganger daglig fra uke 15-16 tenker jeg.

Og jeg er ikke spinkel. Det har visst bare noe å si ang om når andre kan kjenne det utenpå sa jm ihvertfall.

Men noen babyer er rolige, noen er veldig viltre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille prinsesse begynte med to knallharde spark da Frankrike tapte VM-finalen i fotball...

Hun var like skuffa som meg da...hihi.

Etter det har jeg hatt kontakt med henne hver dag å det er en fantastisk følelse.

Morkaken min ligger godt bak i ryggen på meg, å da sier de jo at man kjenner det tidligere. I går la min kjære samboer hode på magen min og kjente at hun sparka, det var deilig for jeg vet at han venter veldig på å få kontakt med henne:)

Er i uke 24+0.

Dette er så utrolig deilig... Det blir 17 lannnnge uker å vente...

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner spark i perioder. Noen dager er det rolig, mest sånn kveldsaktivitet. Neste dag kan knøttet overraske meg med action 7-8 ggr pr dag.

 

Til deg som er bekymret fordi du kjenner mindre enn din venninne: Ikke sammenlign med andre. Sammenlign heller fra dag til dag for din egen unge. Barnets aktivitet er veldig individuelt, samtidig som mange anatomiske faktorer (morkakens beliggenhet etc) hos deg også spiller inn. Ennå er det vel for tidlig til å kjenne daglige spark, men det nærmer seg tiden for det også. Det som er viktig når man når så langt at man kan kjenne daglige spark, er å observere endringer i barnets aktivitetsmønster. Vi oppfordres vel til å "telle trivselen", dvs. registrere antall spark og akitivitetsmønsteret til knøttet.

 

Noen barn er rolige, andre er mer aktive. Alt er like normalt, det som teller er å bli kjent med sin baby, og være obs på evt. endringer. Ved plutselige endringer/fravær av bevegelser (fra uke 28, tror jeg noen skrev) er det visst bare å ta kontakt med lege uansett tid på døgnet.

 

Selv har jeg hatt en veldig rolig og en mer aktiv baby. Er spent på hvordan denne babyen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...