mom-to-be Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Vi skal til Rhodos i August og da er jeg i uke 27...Bestillte oss tur i går kveld og jeg gleder meg, men har plutselig begynt å tenke på om jeg utsetter babyen for unødvendig risiko! Noen andre som har vært i syden ca på den tiden? De har jo en helt annen bakterieflora der nede...kan sikkert hverken spise kylling eller iskrem som ikke er "pakket" inn? Huff....tenk om det skjer noe bare fordi jeg absolutt ville til syden?
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Jeg var på Kypros i førsten av juni...da ca 20 uker på vei. Jeg spiste all slags mat jeg følte for, men holdt meg unna fetaosten. Så lenge kjøttet er ordentlig gjennomstekt, er det ikke noen fare. Jeg spiste iskrem også, men holdt meg da til pinneis. Når jeg tenker etter spiste jeg vanlig ost et par ganger, og det gikk fint. De fleste av ostene i Hellas er også pasteurisert, men det er jo ikke så lett å skille på det når man spiser på restaurant.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 det man må holde seg vekke fra er uvasket salat og frukt og sånne ting. rått kjøtt, selvfølgelig. alt som er "rått" som du ikke har vasket selv, eller ting som ligger åpne i buttikken og sånn, feks iskrem som ikke er i enkeltpakker ja, som du skrev selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå