selfangerkjerringa Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Klipper og limer et innlegg jeg så på skravlesiden nettopp, lagt inn av idefix. Dette bør dere lese, jenter!!!!!!! "Dette fikk jeg vite da vi hadde en bråbrems med bil..Ang gravid belte. NYTT 10:52 21.07.2006 Ser at det er diskusjon om det er tryggere eller ikke.Vi hadde en sterk bråbrems (ikke krasj) da jeg var i uke 29 forrige gang.Da jeg kom på sykehuset sa de at det var gravidbelte som stoppa at hele morkaka løsnet.Jeg ble innlagt med blødninger pga at morkaken løsnet i ene kanten. Jeg bruker iallefall mitt belte denne gangen og satser på at det er tryggere å bruke det enn å ikke gjøre det.Men det er mitt valg da.Brukte de ikke første to svangerskapa. Ville bare si fra hva jeg fikk vite på sykehuset av legene der. idefix"
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Ja, det har jeg sagt her inne flere ganger også! Hatt om på sikkerhetskurs hvor viktig det er, både for å forhindre abort, morkakeløsning og skader på barnet! Det er visst enormt forskjell på med og uten det beltet. Leste en gang da jeg var gravid forrige gang at de har forsket mye på det i USA, og at hørte etterpå noen si at det var påbudt der, men vet ikke om det er sant da. Men det forhindret ihvertfall noe sånt som 98% av skadene tror jeg det var. Og kommer man i et uhell mens man er gravid, er det faktisk svært store sjanser for at fosteret får skader av noe slag. Veldig skummelt. HAr aldri vært innom tanken på å droppe det beltet engang, for jeg har vært i trafikkukykke selv, og kjent kreftene. Veldig skremmende, enda det var regnet som et forholdsvis lite sammenstøt.
Lystpåentiljeg Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Ja, skumle greier. Jeg har vært sløv med å bruke det jeg har. Men skal skjerpe meg. Leste i dag, at det ER anbefalt av Trygg Trafikk - sto på siden deres, så det er bare tull at det ikke anbefales, slik jeg fikk høre her inne.
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Jeg bruker beltet mitt også. Har hendt at jeg har vært litt slapp på korte turer osv., men har skjerpet meg og skal bruke det konstant fra nå. Bedre føre var...osv. Nå har ikke jeg lest grunnen til at det ikke anbefales, men jeg er sikker på at det må være bedre med enn uten..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Jeg bruker belte mitt jeg også,og jeg er overbevist om at det er det som reddet meg,da vi fikk en bil som kjørte i oss bakfra.Kjente at det trakk i belte,men det holdt seg der det skulle,så det ble ingen skade på det lille gullet mitt. Forstår ærlig talt ikke folk som ikke vil spandere på seg et slik,det er jo ikke så mange kronene det koster og når en først ønsker å sette et barn til verden,så vil en vel beskytte det også.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Ja, enig. Er jo så mye annet rart man bruker penger på, men sikkerheten er tross alt det viktigste eller hva... Satt på spissen, hjelper ikke å ha verdens fineste klær hvis man kræsjer og barnet blir skadet eller man aborterer pga det. Skumle saker.... Jeg kjøpte mitt brukt for en hundrelapp!
Mamma te 2 Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 Kjenner jeg får dårlig samvittighet nå.... Jeg har et sånt belte liggende fra sist jeg gikk gravid. Men jeg har ikke brukt det denne gangen. Syns det var så stress å ta det av og på. Men jeg burde skjems, for vist det kan redde babyen min om noe skulle skje, så er det verd bryet.
mensana Skrevet 21. juli 2006 #9 Skrevet 21. juli 2006 Jeg har kjøpt belte i dag.. ikke så praktisk de dagene man går med skjørt, men guuuuuri så deilig det var å få det nederste beltet bort fra magen!! :-))
Gjest leelu23 venter jente 25.11 Skrevet 21. juli 2006 #10 Skrevet 21. juli 2006 Superbra innlegg leste det tidligere idag og kjørte rett ned på Bilextra og kjøpte ett. kun 396 kr og det er liten pris å betale for den sikkerheten som medfølger
Lumsk Skrevet 21. juli 2006 #11 Skrevet 21. juli 2006 Jeg sniker meg inn på besøk fra 3. tri jeg. Jeg hadde aldri hørt om et eget bilbelte for gravide før jeg ved en tilfeldighet så en annonse eller noe for ikke så lenge siden. Men etter det har jeg glemt det igjen. Hva er egentlig forskjellig med dette beltet i forhold til det vanlige bilbeltet?
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #12 Skrevet 21. juli 2006 Dette bilbetle gjør at en får bilbelte over låra og under magen.Om en krasjer eller har bråbrems og du har vanlig bilbelte kan morkaken løsne. Da jeg ble innlagt startet fødselen i tillegg. Men de klarte å stoppe den. MEN jeg fikk ikke gjøre noen ting fra uke 29 og til uke 36. Satt i sofaen med beina opp. Første tiden måtte jeg sitte rolig for at morkaken skulle vokse inn igjen i livmor veggen. Defor anbefaler iallefall jeg å bruke belte.Men det er helt eget valg.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #13 Skrevet 21. juli 2006 Jeg bruker dette beltet, men har gjort meg en del tanker om det holder. Denne borrelåsen virker litt løs, så jeg kan tvile på hvor sterkt den holder beltet hvis det virkelig smeller. Det er jo vanskelig å få beltet skikkelig festa i denne låsen pga litt slitt borrelås. Har ingen opplevd det? Det er 2. svangerskapet jeg bruker dette beltet.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. juli 2006 #14 Skrevet 21. juli 2006 Der finnes et belte som en kan få kjøpt,som en fester på siden av lårene,slik at en slipper å ha det mellom bena.Kjøpte først det til å ha mellom bena,men har gått over til det andre, en av årsakene er jo at det ikke er så praktisk når en har skjørt på seg.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. juli 2006 #15 Skrevet 21. juli 2006 Synes du borrelåsen begynner å bli utslitt,går det vel ann å kjøpe et til.Du sier jo selv at det er ditt andre svangerskap,kanskje det er lurt å ha et nytt for hvert svangerskap da.
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #16 Skrevet 21. juli 2006 ja, gravidbeltet er anbefalt. Har aldri skjønt hvor de har det fra de som påstår at det bare er for komforten og bare å legge beltet under magen osv istedet. Det er bare tull. Den med borrelås er den gamle modellen, og som ble trukket tilbake fordi den ikke var bra nok. Den nye har trykk-knapper! og de sitter som bare det! Jobber i butikk som selger disse, og husker godt vi slutta å leie ut og selge pga borrelåsen...
rødhette* Skrevet 21. juli 2006 #17 Skrevet 21. juli 2006 oj... bør man bruke det som både sjåfør og passasjer da?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #18 Skrevet 21. juli 2006 Ja, det spiller jo ingen rolle om du sitter på eller kjører selv hvis ulykken er ute.....
rødhette* Skrevet 21. juli 2006 #19 Skrevet 21. juli 2006 Noen som vet hva det koster med 50% rabatt? (www.hts.no/verdensnyhet) Heh, noen som har svar på spm i tillegg?
Lumsk Skrevet 21. juli 2006 #20 Skrevet 21. juli 2006 Såpass ja... Godt de klarte å stoppe fødselen din. 29 uker er litt tidlig å føde. Høres jo ut som en fornuftig ting å anskaffe seg, særlig om man kjører mye. Takk for informasjonen, det har vært veldig lærerikt og nyttig.
4skatter Skrevet 22. juli 2006 #21 Skrevet 22. juli 2006 Hei, jeg betalte 199 kroner der, og fungerer flott! Fikk sendt det direkte i postkassen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå