Togga 1409 Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 heia!har knukket visdomstanna mi,og verker i hele munnen!!!!!men det er vel ikke stort mye en tannlege kan gjøre for meg nå?kan vel ikke få bedøvelse eller smertestillende?noen som vet?
-Juno- Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Går fint å få bedøvelse:-) Så gå å fiks/trekk tanna di du:-) Det er røntgen man skal holde seg unna i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Du skal helst ikke ha bedøvelse heller da det går i morkaka, iflg min tannlege. Men smerte kan stresse babyen, så gjør det veldig vondt bør du nok få det gjort. Tannsmerter blir jo ikke akkurat bedre med tiden.
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Jeg har vært hos tannlege flere ganger i løpet av dette svangerskapet og det er ikke noe farlig ved det. Har både tatt bilder og fått bedøvelse. Holder på med rotfylling... Når det gjelder smertestillende er det fint lite som hjelper mot tannsmerter (Ibux kan du jo ikke ta) så da vil jeg heller anbefale en tur til tannlegen for å få fikset tanna. Lykke til:-)
Jolene84 *overtermin* Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Ej he vør hos tannlege og trekt visdoms tanna mi no under svangerskape,og d e ikkje noke problem å ta bedøvelse i følge han som jor d.Og i følge mor mi som jobba på tannlege kontoret.D en ska ikkje ska jer e å ta rotfylling og helst ikkje røntgen. Så d e best å få ut tanna:) Ej fikk betennelse under tanna,så den måtte ut!Så hadde ikkje noke valg i grunn. (sprøyteskrekk og en smule tannlegeskrekk)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Du kan godt ta røntgen også, men pass på å få på blyforkle over magen, for da kommer ikke røntgenstrålene igjennom.
♥Prinzessin♥ Skrevet 21. juli 2006 #7 Skrevet 21. juli 2006 Ikke så lurt av dere som sier at det ikke er noen fare med røntgen eller bedøvelse, for man sier faktisk at man bør unngå det i svangerskapet. Det er tross alt en grunn til at helseskjemaet du fyller ut hos tannlegen har en rubrikk hvor du skal krysse av om du er gravid eller ikke. Tannlegen skal vite om det! Men det er sant som noen her sier, har du smerter/ubehag, er det bedre å få utført tannbehandlingen. Selv om det krever både bedøvelse og røntgenbilder.
hemmeligvemmelig Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 Det er riktig at man skal gjøre minst mulig av tannlegeinngrep under graviditet, dette til tross for at de er ganske sikre på at det egentlig ikke er farlig. Men man skal alltid veie risiko ved behandling opp mot alternativet, og det er jo ikke bra for bebisen at du har vondt og får en eventuell infeksjon. De har også bedøvelser som inneholder litt mindre adrenalin som ofte brukes på gravide. De må nok også ta røntgen, men som sagt her kan du bare be om blyforkle. Forøvrig kan du ta mange røntgenbilder for en flytur, og mange flyr masse når de er gravide... Gå til tannlegen du, og bli kvitt problemet. Bedre for både deg og bebis
Togga 1409 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 24. juli 2006 takk for alle svar:o)var og trakk tanna jeg!tok rtg:med blyforkle og fikk bedøvelse,noe tannlegen bekreftet at ikke var skadelig for barnet.uansett ikke mer skadelig enn at jeg lå våken hele nettene og verket......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå