Gå til innhold

en uke og spiser hver time, men bare ti min=STYR

Anbefalte innlegg

datteren min på en uke spiser hver time, men bare ti minutter før hun sovner. hvordan vet jeg om hun får i seg nok? får bare fra den ene foreløpig, den andre er så sår, jeg pumper den for å holde melka i gang. er simplex øyesalve et godt middel? dette er vanskelige greier...

Fortsetter under...

Hei:o). Prøv å vekke datteren din når hun sovner ved å ta i nakken, under haka, masere lett under foten eller håndflatene. Hvis ikke det hjelper og hun slipper puppen, så legg henne opp på skulderen din så hun får rapa...da våkner de gjerne. Ellers er det jo gjerne litt sånt styr i begynnelesen til rutinene er helt på plass. Tro meg, det går seg til.

Jeg har ingen erfaring selv med simplex salve, men har hørt at den er god men må vaskes av før amming. Jeg brukte purelan salve, den behøver man ikke vaske av.

Lykke til:o)

Simplex er ammehjelpens anbefaling. Luft puppen ofte ( ta den frem når du ammer på andre siden), du kan og smøre mm. hvis hun ser ut til å være fornøyd er 10 min pr gang nok det. De spiser ofte de første ukene- mndene- helt normalt. Se på ammevideone på ammehjelpen.no

- det kan være en liten feilstilling du har hatt når du ammet på ene side som gjør at du er sår (mest sannsynlig)- hvis det ikke vil gro - må du ringe lwegen fpr å ta prøve av såret i tilfelle infeksjon.

vektoppgang er den beste indikasjon på om hun får nok. Alt fra 120 gran i uka og oppover er normalt- men det går i rykk og napp.

jeg hadde det likt...pupper harde og store som tekopper og en illsint unge som ikke fikk tak i den sprengte puppen. ikke snakk om å orke å håndmelke...au! jeg fikk akupunktur av en jordmor på Barselavd, det gjorde underverker:-)

Ja de er veldig troette i begynnelsen=) Vesla mi hadde gulsott som gjorde henne enda troettere, saa jeg har ett knep til jeg ikke har sett nevnt til deg enda.

Ta en av vaske klutene hennes og fukt den med vann. Siden hun sikkert er bare i bleien saa er det bare aa forsiktig stryke kluten paa hodet hennes. Kanskje tulle litt med haaret hennes (dersom hun har det for de aller fleste liker ikke dette). Kluten kan ogsaa dras lett og forsiktig nedover ryggraden hennes. Men alle raadene som allerede er gitt er ogsaa knall gode og enda bedre om du kan bruke dem sammen med den vaate kluten.

Saa klut, masser hand flatene hennes (stimulerer henne til aa suge), tulle med haar, masser foetter.

Masse lykke til videre og dersom du kan finne kremer med lanolin olje i saa er de ogsaa knall gode for saare brystvorter. De burde selge det paa apoteket=)

Gratulerer saa masse med jenta di og lykke til videre=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...