Gå til innhold

Hvordan ligger babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38 og var hos jr nylig. Hun skulle kjenne etter hvordan babyen lå og var ganske sikker på at babyen lå med hodet godt festet ned i bekkenet, men hun kunne ikke kjenne hodet og sa at det antageligvis er fordio jeg er høy (1.83) og har god plass i bekkenet. Så begynte hun å spørre om hvor beina lå osv. og fikk meg til å føle meg som en elendig mor fordi jeg ikke aner hvordan babyen ligger. Jeg fortalte henne hvor jeg pleier å kjenne bevegelse og hvordan, men jeg vet ikke om det er krafsing eller sparking... Kan dere tydelig kjenne f.eks. føttene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 32 og var på UL mandag og fikk vite at tulla mi lå i seteleie nå, jeg vet heller ikke hva jeg kjenner av spark eller krafsing der nede.

Jeg burde kanskje vite det siden jeg har født en gang tidligere, men det er ikke så enkelt.... så du er ikke noen dårlig mor av at du ikke kjenne hva som er hva. Da tør ikke jeg å tenke på hva jeg er. :)

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 35 og kan tydelig kjenne føttene. Han har hodet ned, ryggen til venstre, rompa opp og føttene stikker ut på høyre side mellom hoftekammen og ribbeina. Det buler skikkelig ut der når han strekker på seg eller sparker. Nesten så jeg kan holde rundt dem. Han ligger i fosterstilling og har knærne trukket opp mot magen.

Hadde det slik med forrige også, hun lå helt likt mot slutten.

Det kan i følge jordmor være avhengig av hvor mye fostervann du har hvor lett det er å kjenne hvordan babyen ligger.

Grunnen til at jeg er helt sikker på hvordan min baby ligger, er fordi jordmor har fortalt meg det, og at jeg dermed har lært meg å kjenne det + erfaring fra forrige svsk.

Skrevet

Jeg er ogaå i uke 38 og hodet har festet seg. Jeg kjenner at det er mer bevegelse oppe med ribbena, og jm fortalte meg at det var fordi barnet lå med hodet ned. Hvis ikke hun hadde fortalt meg det, hadde ikke jeg visst det heller. Har ikke tenkt på megselv som en dårlig mor for det, og det burde ikke du heller gjøre. HAr kjent generelt lite liv gjennom hele sv.skapet, så for meg har jeg hatt nok med å kjenne etter at det faktisk er liv der inne, enn om jeg kan kjenne selv hvordan barnet ligger,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...