Gå til innhold

Barnets hørsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer litt her jeg... Har dere merket noe på babyene deres i magen angående lyder og hørsel? At de for eksempel reagerer på høy musikk eller noe sånt? Kan ikke si at jeg har merket noe sammenheng hos meg så begynner å lure om han kanskje er døv... Er jeg rar nå??

Hadde vært hyggelig og hørt andre sine erfaringer rundt dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kollega av meg fortalte hun hadde vært på konsert da hun var gravid og babyen hadde vært veldig urolig hele tiden. Selv merker jeg ikke noe mønster i lyd eller ikke lyd.

Skrevet

Min baby reagerer på dype basstoner, men det er jo heller lydbølger som slår inn i fostervannet. Ellers liker han å bli klappet på, tror jeg. Hvis jeg stryker på magen der ryggen ligger, så strekker han seg liksom mot meg - som en katt som skyter rygg for å bli klappet. Veldig koselig, synes jeg.

Skrevet

Min baby skvetter av plutselige lyder, så det er helt klart at hun hører det. Behøver ikke å være så høye lyder heller.

Skrevet

Jeg har heller ikke merket noe til at barnet reagerer spesielt på lyder og har også lurt på om det kan være et tegn på at noe er galt. Men jeg velger å være positiv og tro at alt er i orden. Det er foreløpig ingenting av de vanlige triksene som får min huleboer til å bevege på seg når jeg vil. Kanskje reagerer den på lyder uten at jeg kjenner det eller registrerer sammenheng mellom lydenen og bevegelsene. Men jeg vet at noe av det første jeg skal "sjekke" etter fødselen er om barnet reagerer på lyd.

7 måneder i morgen

Skrevet

Jeg var på kino for noen uker siden og der var lyden veldig høy. Spesiellt under reklamen. Det var ikke fred å få! Tulla mi ble helt vill og gikk bananas i tre timer. Ble nesten bekymret for henne og ville gå hjem, men de tåler vel litt. Følte nesten at det var barnemishandling...;)

Skrevet

Det er sikkert forskjellig fra baby til baby. Da samboeren min klaska til ei flue på bordet foran oss, hoppa hun skikkelig høyt. Ellers er jenta redd støvsugeren tror jeg - hver gang den settes på er det skikkelig mye liv i magen - blir spennende å se hvordan hun reagerer når hun kommer ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...