Gå til innhold

Mars: kan noen hjelpe meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ei jente på 4 mnd og en uke. På lørdag skal jeg ut på byen for første gang siden fødsel. Men vet ikke hvor mye jeg må pumpe meg, hvor mye hun spiser i ett måltid. Når jeg pumper meg kommer det ut maks 100 ml. syns det er lite kanskje siden jeg pumper meg skjelden, og ikke helt har teknikken?!

 

Jeg kan vel gi litt morsmelk erstattning?evt. hvor mye...

 

Mye spørsmål ..håper noen kan hjelpe meg ?=)

Anonym

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei!!

 

nå får jenta mi kun erstatning da, men hun drikker sånn i gjennomsnitt 180 ml tenker jeg, du kan jo pumpe ut det du klarer og så kjøpe en sånn ferdig kartong med erstatning, så her barnevakten litt i reserve;) hvis hun suger flasken tom kan hun tilbys erstatning for å fylle opp.

 

det er heller ikke noe problem å gi henne erstatning når du er ute altså:) lag klar 200 ml så er du sikker på at det er nok!

 

god tur ut på byen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye hun vil drikke vil nok variere veldig. Virker som Konrad varierer mye hvor mye han drikker alt ettersom når det er på dagen. Men da vi hadde barnevakt da han var litt over to mnd'er, drakk han 150ml da. Så vil nok fort tippe du trenger noe mellom 150-200ml jeg og. Men kommer jo litt ann på da, regner du med hun trenger flere enn ett måltid så trenger du jo mer så klart.

 

Pumping er alltid no drit spør du meg. Innimellom får jeg glatt pumpet ut 180ml uten problemer, og andre ganger må jeg slite for å få ut 60ml, så trokke det er noen stor fasit der gitt. Men for min egen del har jeg stort sett slutta å pumpe ut da det ble litt sånn senebetennelse waiting to happen. Er ganske slitsomt syns jeg.

 

Morsmelkserstatning er det jo bare å kjøre på med dersom ungen vil ha det. Men når det er sagt, har du faktisk testa at jenta di tar flaske? Siden du pumper sjeldent og ikke har testa morsmelkserstatning. Konrad tok fint flaske før, men nå nekter han. Eller, han kan ta etter en kamp på en times tid eller to, men da må jeg ha masse melk siden den første jeg varmer opp rekker å bli kald innen han bestemmer seg for at joda, dette duger det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...