Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Stemmer dette dere som kan det? Jeg har nemlig svært små pupper. Da poden var 5 mnd og jeg ammet hver tredje time var det ikke snakk om å la vær å amme (eller stå opp for å pumpe) om natten. Jeg forsøkte å ikke gi nattmat i 2 uker, gutten sov rundt som bare det, men selv våknet jeg til DEN sprengen bare sju timer etter siste amminga. Nå er han 7 1/2 mnd og får en del fast føde. Om dagen er han ikke spesielt interessert i puppen, kun om jeg gir den som fullt måltid. Jeg ammer kun morgen, midt på dagen og kveld. Og nå har jeg ikke spreng lengre!! For å ha noen å sammenligne med, ta barselgruppa for eksempel- de ammet alle hver tredje time en god stund. Men babyene deres sov rundt fra dag en. Mødrene gav ikke met før de la seg selv, de pumpet seg heller ikke, og da de våknet igjen 12 timer siden forrige amming, var puppene like som de var før de la seg, altså ingen spreng. Ja. jeg må innrømme at jeg er svært opphengt i dette temaet, men jeg er så lei av å ikke få sove uten å måtte styre og ordne med disse puppene først! Men nå er de altså back to normal, det var sjeldnere amming som skulle til, og når det er greit for lillegutt, er det greit for meg. Små pupper=oftere melkespreng??
It's all about me Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Jeg er relativt liten i utgangspunktet, men føler ikke jeg har noe mer spreng enn andre. Men derimot så lekker jeg som et uvær, så det er vel der hovedtrykket forsvinner. Noen ganger kan jeg faktisk våkne av at strålen står ut av puppene. he he. Så har jeg tenkt å sove litt lenge må jeg ta på meg bh og 3 ammeinnlegg ved hver pupp.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Små pupper kan bety mindre lagringskapasitet og derved hyppigere melkespreng og noen ganger hyppigere amming. Men den totale døgnproduksjonen er like stor som de med store pupper...
Sjokoholikern Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 De har bare bedre plass til den melken de produserer, vi med små må få sprengt og utvidet puppene slik at vi også har plass til et helt måltid til en stor unge =)
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har ikke små pupper og har spreng så det holder enda...... Tror ikke størrelse har noe å si:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå