Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste par ukene har jeg vært skikkelig tørst HELE tiden. Kan drikke flere liter vann pr.dag. Selv om man helst ikke skal drikke over 3 liter pr.dag er det vel? så må jeg bare drikke hele tiden. Stod opp kl 08 i dag, og allerede har jeg fått i meg 1 liter med vann. Noen som vet hva grunnen til dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte umiddelbart på diabetes, man blir tørst av det! Ta deg en prat med legen om det.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er grunnen til det, men ville bare si at man skal også huske på å få i seg noe salt på varme sommerdager i og med at salt binder vannet til kroppen.

Selv har jeg hatt perioder hvor jeg har vært mer tørst enn andre i svangerskapet. Det kan vel også være et tegn på sukkersyke det at man får veldig behov for vann. Men som regel blir man også litt dårlig/uggen generelt hvis man er i ferd med å utvikle sukkersyke. Ev. gå til jordmor/lege og sjekk sukker i urinen hvis du har mistanke om dette.

Skrevet

Har aldri hørt at man kan drkke for mye vann, særlig ikke i denne varmen. Da er det jo viktig å drikke masse. Så jeg ville uansett drukket alt det vannet jeg hadde lyst på. og så ta det opp med legen din for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Du må gjerne sjekke med lege/jordmor, men husk også at kroppen i 3. trimester stadig skifter ut alt fostervannet. Vi tisser da oftere på natta, også, slik at det kanskje er naturlig å bøtte innpå på morningen..?

Skrevet

Det er ikke noe problem å drikke mer enn 3 liter vann om dagen, men du må passe på at du får i deg nok salter. Drikk mineralvann eller ta salttabletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...