Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 I de siste par ukene har jeg vært skikkelig tørst HELE tiden. Kan drikke flere liter vann pr.dag. Selv om man helst ikke skal drikke over 3 liter pr.dag er det vel? så må jeg bare drikke hele tiden. Stod opp kl 08 i dag, og allerede har jeg fått i meg 1 liter med vann. Noen som vet hva grunnen til dette kan være?
m*78 Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Tenkte umiddelbart på diabetes, man blir tørst av det! Ta deg en prat med legen om det.
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Jeg vet ikke hva som er grunnen til det, men ville bare si at man skal også huske på å få i seg noe salt på varme sommerdager i og med at salt binder vannet til kroppen. Selv har jeg hatt perioder hvor jeg har vært mer tørst enn andre i svangerskapet. Det kan vel også være et tegn på sukkersyke det at man får veldig behov for vann. Men som regel blir man også litt dårlig/uggen generelt hvis man er i ferd med å utvikle sukkersyke. Ev. gå til jordmor/lege og sjekk sukker i urinen hvis du har mistanke om dette.
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Har aldri hørt at man kan drkke for mye vann, særlig ikke i denne varmen. Da er det jo viktig å drikke masse. Så jeg ville uansett drukket alt det vannet jeg hadde lyst på. og så ta det opp med legen din for sikkerhetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Du må gjerne sjekke med lege/jordmor, men husk også at kroppen i 3. trimester stadig skifter ut alt fostervannet. Vi tisser da oftere på natta, også, slik at det kanskje er naturlig å bøtte innpå på morningen..?
August '06 Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Det er ikke noe problem å drikke mer enn 3 liter vann om dagen, men du må passe på at du får i deg nok salter. Drikk mineralvann eller ta salttabletter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå