Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til jordmor til tirsdag, da er jeg 15+3, og håper veldig på å få høre noen hjerteslag (vet ikke om jeg får det, og vet ikke hva jm har av utstyr, da jeg kun har vært hos fastlegen til nå.)

Men er det sannsynlig at jeg får høre hjerteslag? For i tilfelle så vil jeg jo gjerne ha mannen min med! Han kan jo bare vente på utsiden og komme inn når det er lytte-tid, men gidder ikke få han fri fra jobb hvis d ikke er noen sjangs for å høre noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare innom å titter her jeg. Tilhører på 3.trimester. Jeg fikk høre hjerteslagene da jeg var i uke 17, men har flere venninner som kunne høre d allerede fra uke 14. Så d kan jo hende dere får høre d. Jeg vil i alle fall anbefale deg å ha med deg mannen din inn uansett til JM. Dere snakker om så mye forskjellig ang. graviditet osv som kan være fint for han også å få med seg. Da jeg begynte hos JM var jeg også usikker på om mannen min skulle være med, men JM sa at det beste var om han kunne være med hver gang. Og det har han og vi angrer ikke på det.

Lykke til videre

Skrevet

Mannen min var med første gangen til Jordmor og var kjempefornøyd med det. De andre kontrollene tok jeg alene. Han var med meg en gang til legen da jeg var skikkelig nervøs. Han stilte opp på omvisning på føden, på 3-timers kurset hos jordmor, UL, osv. Men vi følte det ikke var nødvendig at han satt og hørte på amme-opplæringa mi og sånt... :) Så det holdt med den ene gangen. Han syns det var helt fantastisk å høre hjertelyden!

Skrevet

Her hørte jm det når jeg var 10 uker på vei,så jeg ville så absolutt ha tatt han med:O)

Hvorfor ikke ha han med på hele timen?

Det er jo utrolig kosleig og lærerikt for dem også:o)

Skrevet

Jeg fikk ikke høre det før i uke 25, så det kan nok variere fra jordmor til jordmor. Jeg har aldri hatt mannen med på kontroll, vi har ikke hatt behov for det.

Skrevet

Jeg fikk høre fosterlyd allerede i 12. uke, og jeg har i tillegg morkaka på fremsiden.

Skrevet

Jeg har kun fått høre hjerteslagene her hjemme, med Babywatcher'n, og det var før uke 12. Hos jordmor, har hun ikke lyttet etter hjerteslag. Hun tar ultralyd hver gang, men uten lyd. Jeg har ikke hatt med sambo til jordmor, la merke til at det kun sto 1 stol der også, da jeg var der, så tja. Foreløpig har han ikke noe utbytte av jordmorbesøk. Er jo kun de standardundersøkelsene og snakk om "problemer" man opplever som halsbrann etc.

Min mann skal være med på den ordinære ultralyden, og sannsynligivs til jordmor når fødsel nærmer seg, så han får litt info. Han tror foreløpig at han skal sitte på en stol og lese avisa mens jeg føder.

Skrevet

Ta han med deg er mitt råd!:)

Det er stor sjanse for at dere får høre hjertelyden

Jeg hadde med min mann da jeg var 13+5, da fikk vi høre det!

Er en stor opplevelse, er glad vi fikk oppleve dette sammen!

Skrevet

Jeg tok med sambo på min første jordmortime som var i uke... 16 ellerno. Og han strålte som en sol etter å ha hørt hjerteslag (ja jeg strålte jeg også) og han var med på hele timen. Jeg tror det er litt viktig for på en måte å få kontakt med barnet, han kjenner jo ikke bebisen på kroppen slik som du :)

Jeg synes også du skal ta han med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...