Gå til innhold

hjelp meg litt her...

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 1,5 år, har plutselig slutta å spise brød. Uansett hva jeg har på skiva hans, brekker han seg...Han vil bare ha havregryn, og det kan vel ikke være bra å bare spise det? Jeg har prøvd å ikke ha havregryn i huset, men da spiser han heller ikke... Jeg har prøvd å gi han fine/grove rundstykker og knekkebrød, men han vil ikke ha det heller...Jeg lager havregrøt til frokost, og det fordi jeg prøver å venne han til en annen konsistens. Han spiser vanlig middag også, som poteter, gulrøtter, fiskekaker osv, men lager jeg ikke middagen dag, kjøper jeg middags glass til han. Men trodde brød var viktig for så små barn (?)

Takk for alle svar =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5689582-hjelp-meg-litt-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn er nesten lik. Han er 17mnd og har dager hvor han ikke spiser brød. Her kommer jekslene opp så jeg tror det er det. Vi har hatt det slikt i to mnd. og enda er jekslene så vidt synlige. Han brekker seg også. Noen ganger vil han ikke ha brød på 5 dager, andre ganger bare 1 dag. Jeg lager pannekaker, havregrøt og gir mye yoghurt.

Ellers kan du jo få sjekket om han har glutenallergi. Eller har satt noe fast i halsen ( detter er faktisk mulig- min tante satte en middagsbit i halsen når hun var liten. Ingen visste noe - hun fikk bare ikke hard mat ned.)

Så pussig... Jeg fant nettopp igår fram min "havregrynskokebok", for jeg hadde tenkt å lage havre-pitabrød. Havre er jo et kjempesunt kornslag, så såfremt det ikke er noe medisint galt med gutten din, tror jeg ikke han lider noen nød. Liker han småbiter med ost, eple, skinke o.s.v.? Han kan jo få sånne små fristelser ved siden av, hvis han vil ha. Her får lillegutt frutti m. havregryn og melk å drikke HVER dag til lunsj. Det er visst kjempegodt! Bare husk å få gitt han masse drikke, havregryn sveller ganske mye.

Ellers kan du kankje lage noe gode og sunne brødskiver, (gjerne med litt kul og fargesprakende grønnsakpynt), TIL DEG SELV, som han allernådiskt kan få smake litt av, kanskje det vekker interessen. (Her blir lillegutt nemlig helt vill, når han ser meg putte noe i munnen.).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...