Gå til innhold

September: hva slags barnevogn?


pouse

Anbefalte innlegg

Har dere kjøpt barnevogn enda? Jeg lurer på om det er noen som har noen lure tips når det gjelder kombivogn, trehjuling ol?Jeg har ingen peiling, dette er helt nytt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia.. jeg har ikke veldig mye peiling på barnevogn jeg heller.. men skal kjøpe det i helgen.. det er sikkert lurt med kombi vogn tenkte jeg ettersom vi bor i 3 etasje.. trejulinger har jeg ikke sans for, da jeg har sett flere av dem tippe... ekkelt.. men det fins jo sikkert forskjellige typer som er mer stødig enn andre.. men iallefall gav det meg et støkk så jeg holder meg til 4 hjul.. fikk demostrert Teutonia kombi vogna igår av en venninne.. hun var veldig fornøyd med den...bortsett fra at nå har sønnen begynt å sitte, men gled ut av selene.. og klarte ikke helt å sitte i riktig i vogna... hun sa at en annen venninne av henne hadde emmaljunga og var veldig fornøyd med den... ikke lett å kjøpe vogn når det er så mye å velge i.. blir vel kanskje en av de to vognene jeg kjøper, da jeg ikke har så mye peiling på andre. Lykke til med vogn kjøpet..tar også gjerne imot tips fra andre som har mer peiling på vogner:)

hilsen fra Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Teutonia kombivogn med mine første barn og var utrolig fornøyd!!! Nå bor jeg ikke i Norge og trenger ikke noe robust, dessuten må jeg få plass i små heiser osv. så jeg vurderer å kjøpe STOKKE vognen. Synes den er så tøff!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har like lite egen erfaring som deg, men etter "masing" både her inne og til diverse kjente kom jeg frem til Simo Kombi.

 

Er i hvert fall en av de vognene det selges flest av i Norge, og alle jeg har pratet med har vært fornøyde. Med andre vogner har de ofte hatt det ene eller andre å klage på...

 

Det er i hvert fall den hjelpen jeg kan gi, lykke til med valget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i he kjøpt bertini vogn på tilbud på småtroll....kun 3000 heilt ny!!:) lurt å kjøpe kombi vogn i nøytrale farger, da dem både e mest anvendelig og i tillegg e enklest å selge att...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bli Simo kombi her. Den har stor bag, bagen er ikke så tung å drasse med seg og få ut av vogna som på duo-vogna. Det er veldig fint med stor bag for oss som har babyer på vinteren. God plass til klær og poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ei Emmaljunga Edge Duo Kombi her i gården også! I fargen sport carbon.

 

Kan "sladre" om at den vordende far monterte den med stor iver i går kveld, etter at den har stått i eskene inne på soverommet i over en måned... Har det med å suge litt på karamellen, vi!! Men den er fin!!! Håper bare vi er like fornøyd med vogna neste år på denne tida. :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt Emmaljunga duo egde! Den er litt tung, men har så mange fine finesser, robust og sikker!!! Gleder meg til å ta den i bruk.

 

Kjøpte den i Danmark, der var den ca 1.500,- billigere enn i Norge.

 

Master Ferries tar deg fra Xsand til Hanstholm for en billig penge på bare to timer, og en halv time unna ligger Snestad med Skandinavias største baby-butikk!!! Flotte greier! Anbefales!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også planer om å kjøpe Emmaljunga edge duo combi..den er sinnsykt fin..og har hatt "øyne" for den helt siden starten av svangerskapet..Men hører man sparer 1000,- på kursen hvis man handler den i sverige..Spørs hva vi orker i denne varmen..Er vel greit å få den i hus snart sånn i tilfelle den lille gutten har bestemt seg for å komme før tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det med vogn, man vet gjerne ikke hva man vil ha før man allerede har kjøpt en vogn og babyen har vært her en stund.

 

Vi kjøpte først en Quinni vogn som vi ikke var fornøyd med i det hele tatt, så vi solgte den og kjøpte Mutsy Urban Rider (Babyshop): http://www.mutsy.com/ Den har vi vært kjempe fornøyd med.

 

Det jeg synes er det viktigste ved valg av vogn er:

-Lett å trille både ute (feks i skogen) og inne (butikker osv). Fint med 4hjulinger som svinger. Er stødig og lett.

- Lett å pakke sammen og at den blir så liten som mulig.

 

Hmm, det var de to tingene jeg kom på nå ihverfall...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi har også kjøpt emmaljunga duo edge. En av de største bagene på markedet. Syntes det teller ganske mye ettersom bagen kommer til og bli brukt hele vinteren, og at vi skal ha plass til lammeskinnspose. Er ellers ei veldig praktisk å smart vogn! Tror vi kommer til og bli fornøyd ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Nå vet jeg litt mer, og tenkte kanskje ta en tur til sverige for å kjøpe og spare litt penger!

Nå begynner jeg å glede meg veldig, det har vært en slitsom sommer, og begynner å se enden i tunnelen!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...