anni ke n - med ny baby Skrevet 20. juli 2006 #1 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg prøver å finne et dikt om det å gå svanger. Noen som har tips? Tusen takk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5688284-dikt-om-svangerskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beama Skrevet 20. juli 2006 #2 Del Skrevet 20. juli 2006 kom på dette jeg da: "Till mitt barn" av Annelie Tornevall Jag kan känna hur ditt liv fyller hela mitt Allt i varje ögonblick vi delar, allt mitt är ditt I min dröm jag hör redan dina andetag, möter redan din blick Tackar Gud för att jag ditt liv så tryggt inom mig fick Snart får vi mötas mitt älskade liv, du lilla vän och även om ingen vet vad som i livet händer sen så har vi varandra till tidens slut, jag ska hålla dig varm Och den dagen då du äntligen får vila på min arm då är jag den lyckligaste människa som på denna jord bor Ja, då får jag äntligen värma dig, vagga dig, vara din mor! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5688284-dikt-om-svangerskap/#findComment-5688479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anni ke n - med ny baby Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 20. juli 2006 Tusen takk. Det var fint. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5688284-dikt-om-svangerskap/#findComment-5688571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beama Skrevet 20. juli 2006 #4 Del Skrevet 20. juli 2006 Fant flere: DET STØRSTE MYSTERIUM Det største mysterium er ikke mer enn det at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himmelen går opp. Selv fem-trinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til. HILSEN TIL MAMMAN MIN Dette er en hilsen til mamma'n min fra meg jeg ligger inni magen din og lengter etter deg - for selv om vi er nærme nå, så gleder jeg meg til å se deg smile søtt til meg og kose når jeg vil. Det blir i lengste laget å vente sånn, jeg vet men tenk - for meg har dette vært en diger evighet! For deg er ni små måneder en brøkdel av ditt liv mitt liv har ikke startet det, et rart alternativ... Å mamma'n min, jeg gleder meg. Det kiler inni meg! Tenk, om no'n små små dager så skal jeg treffe deg! Jeg kjenner dine lyder, jeg kjenner stemmen din og om no'n små små dager skal du få høre min. Hvil deg, du mamsen! Vi skal rocke natten sammen! SPIRE tenk å bære en spire i seg, en liten spire som vokser og blir til liv tenk å få kjenne det første livstegn en liten fot som sparker en hånd som famler i mørket en gang skal foten trå i vanlig jord en dag skal den vesle handa ligge i di Du sparker i magen - og vips så er du her Så pludrer du og skriker - til glede og besvær Du snubler og ramler og slår deg gul og blå Men innen man vet ordet av det har du lært å gå Så kjære - hvem du enn er så velkommen til verden jeg følger med, du kan selv velge ferden mange rare veier skal du gå mange nye venner vil du få Men kjære, hvem du enn er så velkommen til livet Hva du får se kan jeg ikke beskrive men det venter mange rare eventyr Når din første morgen gryr HYLLEST TIL EN "MENNESKESPIRE" Kjære, dyrbare arving – vi vil hylde deg i dag, - knytte lyse, gode minner til din fest i venners lag; Som en liten menneskespire er du til familien lagt – og hos oss som er tilstede har du ømme tanker vakt. Lille nydelige skapning- som er kommet hit til oss; Vi er helt av deg betatte så vi nesten om deg sloss! Men så er du og den minste utav menneskebarna her; Og for alle dine kjære ”er du ubegripelig svær”. Alltid vil vi om deg verne – og i bønn deg bære frem; Og så vil vi jo så gjerne du skal få et lykkelig hjem! Og når du skal ut på ferden på den farefulle jord: Vil vårt hjerte for deg banke sammen med din far og mor. Alle vi som er tilstede her i dag – du lille venn- vil i tanken med deg følge på din vei i livet frem! Og så ønsker vi av hjerte: LIVETS SOL MÅ VARME DEG! Og at selv du under ferden SPREDER SOLSKINN PÅ DIN VEI! jeg gleder meg til å møte deg jeg gleder meg til å bli mor jeg gleder meg i spenning og glede på det største underet på jord Jeg drømmer og fantaserer tankene svirrer støtt av og til kommer spørsmålet hva skjer når barnet er født? tror av og til tiden står stille venting kan være no`herk men du er verdt å vente på du livets underverk Lille barn i magen min, hva foregår i ditt sinn? Er du lykkelig og glad? Jeg vil at du skal ha det bra Elskede engel, dypt der inne Vil du meningen i livet finne? Vil du finne kjærlighet? Vil du finne ærlighet? Vil du nå dine mål, leve ut dine drømmer? Tenker du på sånt, nå når du svømmer? Bittelille barnet mitt - mamma lurer jo litt. Er jeg god mot deg? Er jeg tro mot deg? Gjør jeg riktig? Alle mine handliger er blitt så viktig! Jeg vil gjøre alt for å beskytte deg på livets lange, og farefulle vei. Jeg VIL, jeg MÅ, jeg SKAL klare det her, for du er meg så inderlig kjær! Til vi møtes ha det godt, voks og gro - For vi skal få det så fint vi to Da skulle du vel ha litt å velge mellom... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5688284-dikt-om-svangerskap/#findComment-5688583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #5 Del Skrevet 20. juli 2006 Du kan få eitt av dikta som eg skreiv då eg gjekk gravid. Det ligg inne på dikt.no. me er tri hjarto no eg har eit hjarta i magen skapt då våre fann same rytme det slår med raske slag like ivrige alle tri etter møte i dagsljos SigV78 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5688284-dikt-om-svangerskap/#findComment-5688691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anni ke n - med ny baby Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 20. juli 2006 Må bare for sagt hvor takknemlig jeg er; Tusen takk:) Dette forumet er bare helt fantastisk! Så mange snille mennesker som bruker sin tid på å dele alt fra sine erfaringer og tips til selvskrevne dikt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5688284-dikt-om-svangerskap/#findComment-5688774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå