Gå til innhold

Oppbevaring av tøybleier - rent/skittent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Over vaskemaskina med stellematte på henger det to skap fra ikea, her ligger kluter og bleier og salver og litt av hvert.

Brukte bleier legger jeg i en plastdunk med lokk, også den fra ikea. Plastboksen har fått hjul under slik at den ikke står direkte ned på varmekablene.

Kan se om jeg finner linker til bilder om du er interessert, men jeg vil tro du kan se etter løsninger som passer dere på ikea selv.

Vi har en femtenliters"dunk" fra Ikea med lokk på til skitne bleier. Den står på et brett med hjul, for å komme opp fra varmekablene. Vi bruker også vaskemaskinen til stellebord. Bleiedunken står rett ved maskinen. Bak oss har vi en hylle fra Ikea og vasken. I hyllen ligger alt av stellesaker; kluter, bleier, håndkler og salve. Foruten dette har vi to bøtter stående på badet (oppi badekaret). I dem ligger bæsjebleiene i vann. Spyler gjerne av all "løs" bæsj med dujsen over den ene bøtten. Det vannet tømmes i do og slites ned, mens den spylte bleien legges i den andre bøtten med vann som akkurat dekker den. Da unngår jeg at bæsjen setter flekker på bleien og "griset" med å ta de utav når jeg skal vaske.

Det var visst litt lengre og mer innviklet å forklare enn jeg trodde ; ) Bare spør hvis noe var uklart.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...